$HTTP_USER_AGENT?
Fra : Joergen Ramskov

Dato : 02-02-01 14:49

Hvorfor er det at subj. smider
"Mozilla (X11; I; Linux 2.0.32 i586)"
tilbage i hovedet på mig, hvis jeg loader en side med Opera?

Eller "Mozilla (X11; I; Linux 2.0.32 i586)" hvis jeg benytter Mozilla.

Jeg sidder vel og mærket på en Win2K maskine, og jeg tror ikke at
Win2k er en forklædt Linux kerne ;)

/Jørgen Ramskov

/Joergen Ramskov

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-02-01 11:24

"Joergen Ramskov" <t74fdbg001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

Du kan prøve at gå ind på:
http://ip.myplace.dk/

Der står din useragent både som den er opgivet med http-headeren, og med
javascript. (Skal i øvrigt have skrevet på siden hvad der er hvad, det er
ikke lige tydeligt for alle.)

Hvis der står det rigtige her, må vi se noget kode. Hvis det også er forkert
der, har du vist nogle meget mystiske browsere... *g*

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 08-02-01 13:35

On Sat, 3 Feb 2001 11:23:34 +0100, "Niels Andersen"
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvis der står det rigtige her, må vi se noget kode. Hvis det også er forkert
>der, har du vist nogle meget mystiske browsere... *g*

Undskyld den lange svartid - er midt i at flytte...

Her er resultatet af at køre ovenstående side i Opera:

User-Agent
Mozilla (X11; I; Linux 2.0.32 i586)

Browser
Opera 5.02 (Windows NT 5.0; U)
(Opera/5.02 (Windows NT 5.0; U) [en])

I Mozilla:
User-Agent
Mozilla (X11; I; Linux 2.0.32 i586)

Browser
Netscape 5.0 (Windows; en-US)
(Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; 0.7) Gecko/20010109)

Dette modsiger vist lidt sig selv - først påstår den at jeg kører
Linux, for derefter at påstå at jeg kører NT

/Jørgen

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-02-01 18:54

> Her er resultatet af at køre ovenstående side i Opera:
> [...]

Jeg er ret sikker på følgende:
Det er ikke din serverside kode der fejler noget. :)
Der er et eller andet mellem din browser og diverse servere, som piller ved
dine http-headers.

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jørgen Ramskov

Dato : 08-02-01 21:44

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> [...]
> Det er ikke din serverside kode der fejler noget. :)
> Der er et eller andet mellem din browser og diverse servere, som piller

Du har ret - det er Junkbuster...

/Jørgen

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 03-02-01 12:02

"Joergen Ramskov" <t74fdbg001@sneakemail.com> wrote in message
> [...]
>
> Eller "Mozilla (X11; I; Linux 2.0.32 i586)" hvis jeg benytter Mozilla.
>
> Jeg sidder vel og mærket på en Win2K maskine, og jeg tror ikke at
Bruger du en proxy (evt. transprarent) eller en www-cache?!??
Nogle www-cacher giver mulighed for at ændre på user-agent headeren således
at den rigtige klients user-agent bliver skjult. Det kunne ligne noget
sådant.

--
Med Venlig Hilsen / Regards
Henrik Bøgh - h_nospam_@boegh.net | http://henrik.boegh.net/

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 08-02-01 13:37

On Sat, 3 Feb 2001 12:02:01 +0100, "Henrik Bøgh" <h_nospam_@boegh.net>
wrote:

> [...]
>at den rigtige klients user-agent bliver skjult. Det kunne ligne noget

Jeg benytter Junkbuster og sidder bag en firewall, men firewall'en
skulle vel ikke have nogen betydning - jeg kunne dog godt forestille
mig at junkbuster kunne finde på at skjule det...

/Jørgen