problem m. installation af SB live 5.1
Fra : J.F.K

Dato : 08-07-02 16:41

Jeg kører med System: WinMe, Detonator 21.83
Asus A7V266-E m. Raid, AMD XP 1800+, Silent Viking, Crucial pc2100 (256mb x
2), Asus V8200 T5 Deluxe, WD 100GB + IBM GXP60 61,5GB, 300watt psu.

Jeg har lige købt et SB live 5.1 bulk lydkort, og kan ikke få lov til at
installere "SBL51_W9xME.exe" som er den nyeste driver på Creative hjemme
side.
For at det ikke skulle kunne gå galt så kan man ydermere på deres side
indtaste produktnr. på kortet så man undgår at downloade den forkerte
driver, så det har jeg selfølgelig gjort.
Men når jeg starter exe'en siger den at: "setup was unable to detect a SB
Live! 5.1 card on your system. This software package is meant for SB Live!
5.1 audio cards only. setup will now exit.

Hvorfor er det sådan? Hvad gør jeg galt?
i kontrolpanelet under system enhedshåndteringen siger windows at det er et:
"Creative SB Live! series (WDM)"

--

mvh. John Flindt

Fra : Michael Bach

Dato : 09-07-02 13:42

"J.F.K" <flintstone@oncable.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvorfor er det sådan? Hvad gør jeg galt?
> i kontrolpanelet under system enhedshåndteringen siger windows at det er

Få et ordentligt styresystem,jeg havde lignende problemer med me. og mit
sb5.1 live, men en opgradering til win2000 klarede det.Jeg kører nu xp og
det fungere stadigt perfekt.

Mvh Michael.

Fra : Bachelor

Dato : 04-08-02 02:18

"Michael Bach" <jasguda@hotmail.com> wrote in
news:3d2ada2f$0$16788$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:noget der ligner dette

> [...]
> sb5.1 live, men en opgradering til win2000 klarede det.Jeg kører nu xp og

Det er jo noget fis at fyre af. For det første er der nøjagtig de samme
problemer til Win98se som jeg ved bliver brugt af mange (milioner) til
spil. Desuden skulle driveren være til det specifikke styresystem !
Problemet er at de live-kort er noget "skrammel" drivermæssigt og har
altid været det. Det har Creative også indset og indrømmet. Der er kommet
en ny installations-cd som man dog skal bestille og betale en porto
for men ellers er den gratis. Imidlertid fandt jeg ud af via forums hos
Creative i hhv. USA og Europa at den nye CD kan hetes på æselet som iso.
Den fylder ca. 600 MB ! Den gælder også til Audigy.
Stadig er det mig en gåde at de vil lægge drivere frem som man ikke kan
få lov at installere. Jeg får som sagt den samme meldig i 98se. Den ber'
endda på et tidspunkt om at få indsat originaldisketten - så er man
ligesom lost.
Den hedder :
Creative Audigy and Live driver CD (04.07.2002 - v5.12.1.244).iso

Fra : J.F.K

Dato : 04-08-02 16:04

øhh! undskyld men hvad er "æselet" jeg spørger fordi jeg er interesseret i
at hente den iso fil.

mvh. John

ps. det var oprindelig mig som startede dette post.

Fra : Martin Østerberg

Dato : 04-08-02 16:47

On Sun, 4 Aug 2002 17:03:41 +0200 skrev "J.F.K"
<flintstone@oncable.dk> .

>øhh! undskyld men hvad er "æselet" jeg spørger fordi jeg er interesseret i
>at hente den iso fil.
>
>mvh. John
>
>ps. det var oprindelig mig som startede dette post.

led efter eDonkey.

Godt nok har du startet denne tråd, men ville du ikke være så venlig
at gøre som alle (de fleste) andre på usenet...skriv UNDER det du
citerer og klip det væk du ikke citerer. Ved godt der er andre der
skriver OVER det de citerer, men det er en uskik folk laver både med
og uden god tro. Således er mange nybegyndere ofte startet forkert,
men efter en venlig henvisning kan de godt se at det nu er smart at
alle der skal i den samme retning på motorvejen kører i samme side.

Andre, og her tænker jeg specielt på folk med nær tilknytning til en
mand der engang sagde ... at internettet er ikke noget for almindelige
mennesker at beskæftige sig med... (sådan ca.) har opbygget en stupid
vane med at besvarelser af et indlæg altid skal ligge i toppen af et
indlæg. På den måde slipper disse mennesker for at pille det ud af et
indlæg de IKKE svarer på, med en masse ligegyldigt dingleværk til
følge.

Til sidst, dette indlæg er ikke en personlig kritik af dig, blot en
vejledning til den bedste måde at skrive på usenet.

VH Martin

Fra : Madsen

Dato : 04-08-02 14:47

Bachelor skrev:

> [...]
> specifikke styresystem ! Problemet er at de live-kort er noget
> "skrammel" drivermæssigt og har altid været det.

Ikke for at starte en religionskrig, men jeg kører med et SB Live 5.1
på Win2000 og XP. På Win2000 har jeg installeret driverpakken fra
Creative og det kører uden problemer. Det er dog ikke den nyeste driver
jeg kører med, eller rettere så ved jeg det ikke. Creative er jo ikke
for hurtige til at lave drivere, men jeg hentede den umiddelbart efter
at Win2000 kom frem og har brugt den siden.
På WinXP derimod bruger jeg WinXP's indbyggede drivere, som er blevet
opdateret en enkelt gang fra Windows Update siden WinXP kom på gaden.
Hvis jeg installerer driverne fra Creative til kortet, så crasher
mixeren i samme øjeblik jeg åbner den, så den driver røg ud med det
samme igen.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 09-07-02 16:48

Michael Bach skrev:

> Jeg kører nu xp og det fungere stadigt perfekt.

Kører du med WinXP's indbyggede drivere til Live-kortet, eller kører
du med drivere fra Creative?

Madsen.