problem med MySQL og sortering i omvendt r~
Fra : Regin Larsen

Dato : 08-07-02 13:02

Hej!

Jeg har et problem med en SQL forespørgsel til MySQL. Den har virket i
lang tid, men for et par dage siden "gik det galt". Jeg fejlsøgte i lang
tid, og fandt ud af at MySQL ville godtage: SELECT * FROM tabel WHERE
validated = 'yes' AND hits > '0' ORDER BY hits DESC LIMIT 40.

Det virker fint hvis DESC bliver fjernet, eller hvis der bliver sorteret
efter andet end antal hits, f.eks. link_name, også med DESC. Jeg har
desværre kun adgang til MySQL gennem PhpMyAdmin, og den siger blot:
Error Mysql said:. Og MySQL ser ud til ikke at have sagt noget.

Efter jeg har foretaget forespørgelsen gennem PHP, ser det ud til at den
går i form for løkke, da den ved en array dump viser det samme igen og
igen. Jeg har søgt en del, for at se om det kunne skyldes en fejl i
MySQL, men fandt ikke noget brugbart. Nogen idéer?

--
Regin

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-07-02 13:12

On Mon, 08 Jul 2002 14:01:51 +0200, Regin Larsen <newsspam@opia.dk>
wrote:

>Jeg har
>desværre kun adgang til MySQL gennem PhpMyAdmin, og den siger blot:
>Error Mysql said:. Og MySQL ser ud til ikke at have sagt noget.

PHPMyAdmin plejer selv at ville håndtere/tilføje LIMIT, så den kan
vise 30 poster af gangen, så prøv at fjerne LIMIT-delen, når du
indtaster queries i PHPMyAdmin.

--
- Peter Brodersen

Fra : Regin Larsen

Dato : 08-07-02 14:22

Peter Brodersen wrote:
> PHPMyAdmin plejer selv at ville håndtere/tilføje LIMIT, så den kan
> vise 30 poster af gangen, så prøv at fjerne LIMIT-delen, når du
> indtaster queries i PHPMyAdmin.

Uden LIMIT delen spiser phpMyAdmin den. Hmmm, jeg undrer migover
hvorfor den så ikke gider ikke gider i mit script. Det virker fint med
andre forespørgsler, bare ikke med ORDER BY hits DESC.

--
Regin

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-07-02 23:16

On Mon, 08 Jul 2002 15:21:53 +0200, Regin Larsen <newsspam@opia.dk>
wrote:

>Uden LIMIT delen spiser phpMyAdmin den. Hmmm, jeg undrer migover
>hvorfor den så ikke gider ikke gider i mit script. Det virker fint med
>andre forespørgsler, bare ikke med ORDER BY hits DESC.

Kan du i dit script ikkke tilsvarende fyre en:

print mysql_error();

.... af?

--
- Peter Brodersen

Fra : Regin Larsen

Dato : 09-07-02 00:03

Peter Brodersen wrote:
> Kan du i dit script ikkke tilsvarende fyre en: print mysql_error();
> ... af?

Det var det første jeg gjorde, den melder ingen fejl. Det må være en
fejl i mit script, da hvis jeg blot foretager forespørgelsen og ikke
laver noget gøgl, kan jeg sagtens få PHP til at printe resultatet ud.

Jeg kan bare ikke se fejlen, da det virker fint så længe jeg ikke
sorterer faldende. Jeg melder tilbage når jeg får fundet fejlen. Det
skal ikke undre mig at det er en fejl der er umulig at overse - altså
når man først har set den.

--
Regin

Fra : Regin Larsen

Dato : 09-07-02 13:27

Regin Larsen wrote:
> [...]
> sorterer faldende. Jeg melder tilbage når jeg får fundet fejlen. Det
> skal ikke undre mig at det er en fejl der er umulig at overse - altså

Fejlen skyldes at en af rækkerne i tabellen indeholdt nogen tegn
template-systemmet ikke kunne lide. Template-systemmet gik så død uden
at melde nogen fejl.

Over and out.

--
Regin