Vandski for kørestolsbrugere
Fra : KT

Dato : 08-07-02 11:24

Hejsa.

Er der mon nogen her, der kender til vandskimuligheder for kørestolsbrugere
i Århus Amt? Jeg har ringet til......tjae, næsten alle, der burde vide noget
om det, men det eneste jeg fik at vide var, at der kunne være mulighed for
det i Skanderborg. Jeg har så forsøgt at ringe Vandskiklubben i Skanderborg,
men de er måske på ferie? I hvert fald tager de ikke telefonen.
Så jeg håber, nogen her på NG`en ved lidt om det og har lyst til at hjælpe
mig.
Desuden kunne jeg også godt tænke mig at vide lidt om andre sportsgrene for
kørestolsbrugere i Århus, fx. kørestol-race på bane osv. - helst noget med
lidt gang i!!

Mvh. Line

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 08-07-02 13:29

KT skrev:

>Er der mon nogen her, der kender til vandskimuligheder for kørestolsbrugere

Jeg ser det for mig.
Jeg skruer hjulene af min påhængsmotor og monterer skovlhjul, sætter
et par brædder fast på rullestolens hjul og står til søs.

Jeg føler mig ikke umiddelbart tiltrukket at idéen.

>Så jeg håber, nogen her på NG`en ved lidt om det og har lyst til at hjælpe
>mig.

Jeg håber, du får mere brugbare svar end mit.
--
Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : lars mjaaland

Dato : 17-08-02 22:42

kig ind på www.ryk.dk og sse på thomas- næstformanden
lars

Fra : John M. Hinrup

Dato : 08-07-02 14:52

Prøv www.leonard.dk

Thomas gør rigtig meget i vandski

mvh john

Fra : Lotte M

Dato : 08-07-02 16:11

"KT" <nasse@jubiimail.dk> skrev :

> Jeg har ringet til......tjae, næsten alle, der burde vide noget
> om det, men det eneste jeg fik at vide var, at der kunne være mulighed for
> det i Skanderborg.

Mon du har prøvet Dansk vandskiforbund? 4326 2316

Ellers må du holde dig lidt til her, til Leonard dukker op, han ved en del om
blandt andet vandski.

> Desuden kunne jeg også godt tænke mig at vide lidt om andre sportsgrene for
> kørestolsbrugere i Århus, fx. kørestol-race på bane osv. - helst noget med
> lidt gang i!!

Jeg er sikker på der sker en masse i Århus, Dansk Handicap Idrætsforbund
har en hjemmeside http://www.dhif.dk/ .
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Leonard

Dato : 08-07-02 20:22

"KT" <nasse@jubiimail.dk> skrev:

>Er der mon nogen her, der kender til vandskimuligheder for kørestolsbrugere
>i Århus Amt? Jeg har ringet til......tjae, næsten alle, der burde vide noget

Det er der ikke meget af, i det hele taget er der ikke mange steder i
landet, der er vandski for kørestolsbrugere.

>det i Skanderborg. Jeg har så forsøgt at ringe Vandskiklubben i Skanderborg,

Der har nok bare ikke været nogen i klubhuset, det er problemet i alle
vandskiklubber, at der oftest ikke er folk til at tage tlf. da de jo
sidder i båden eller står ude på vandet bagved den.

Men det er ellers ikke helt forkert, Skanderborg Vandskiklub er en af
de klubber, hvor de har haft en sitski, men det er nogle år siden.
Jeg tror faktisk ikke der er andre i Danmark end en enkelt i
Vallensbæk, der er rigtig aktiv på sitski, og det er jo lidt langt
væk.
Jeg har ski og det hele, og kan nemt arrangere noget i Kerteminde
Vandskiklub, og det er da også muligt at finde ud af noget i
Skanderborg, men så koster det desværre en del til transport osv.

I uge 30 har vi (RYK) sommerkursus på Egmont Højskolen i Hou, hvor vi
bl.a. trækker vandski hele ugen, men det kræver jo at man har meldt
sig til. Det er med garanti også på programmet næste år i uge 30.

>Desuden kunne jeg også godt tænke mig at vide lidt om andre sportsgrene for
>kørestolsbrugere i Århus, fx. kørestol-race på bane osv. - helst noget med
>lidt gang i!!

http://www.basket-vikings.dk/ er en af landets mest aktive
basketballklubber ...

--
Thomas Leonard Gertz - Næstformand i RYK
http://ryk.dk

Fra : lars mjaaland

Dato : 19-08-02 17:47

kig her:
nard.dk/sport/vandski.phtml
alt hvad du søger

Fra : lars mjaaland

Dato : 19-08-02 17:53

Fra : lars mjaaland

Dato : 22-08-02 15:27

gå ind på www.ryk.dk
og derfra videre til næstformanden thomas
lars