Min ACER-strømforsyning er røget! Kan man ~
Fra : _ carsten thomsen

Dato : 08-07-02 11:39

Hej!

Jeg har en ACER-PC'er stående!

Strømforsyningen er røget sig en tur!
Jeg har ikke kunnet opstøve en brugt strømforsyning til denne!

Kan man lave en strømforsyning ud fra en ATX eller AT-strømforsyning ?

Er det en drålig idé at begynde eksperimenter med at hacke en gammel
ATX/AT-størmf. og håbe på at man kan lave den om til denne her specielle
ACER-strømforsyning!

Gode råd modtages gerne...

(Eller er der ligefrem nogen som kan hjælpe?)

--
Hilsen
Carsten

cajuth(remove_xx_this)@tiscali.dk
cajuth(fjern-dette-i-parantes)@tiscali.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-02 11:57

"_ carsten thomsen" <cajuth(fjern-dette-i-paramtes)@tiscali.dk> skrev
> Kan man lave en strømforsyning ud fra en ATX eller AT-strømforsyning ?

Sikkert. Hvorledes adskiller den sig fra en almindelig AT eller ATX psu?

> Er det en drålig idé at begynde eksperimenter med at hacke en gammel
> ATX/AT-størmf. og håbe på at man kan lave den om til denne her specielle
> ACER-strømforsyning!

Strøm er altid farligt, hvis man ikke ved, hvad man laver. Jeg tror godt, at
du kan fuske en sammen, hvis der blot er tale om en standard-psu med en
særligt stik.

/Chr

Fra : _ carsten thomsen

Dato : 08-07-02 12:28

> Sikkert. Hvorledes adskiller den sig fra en almindelig AT eller ATX psu?

Jeg ved det ikke eksakt. Men stikket er meget anderledes... Om der er andre
forskelle ved jeg ikke! Måske kan en anden bidrage med lidt info!

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-02 12:34

"_ carsten thomsen" <cajuth(fjern-dette-i-paramtes)@tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:agbt0m$38$3@sunsite.dk...

> Jeg ved det ikke eksakt. Men stikket er meget anderledes... Om der er
andre
> forskelle ved jeg ikke! Måske kan en anden bidrage med lidt info!

Du må ryste op med nogle flere data.
1. Er den AT eller ATX eller en AT, der virker som en ATX i relation til at
slukke(med et relæ)?
2. Hvordan ser strømstikket til bundkortet fysisk ud?
3. Står der noget på psu'en (f.eks. serienummer) der identificerer den?

/Chr

Fra : o&u

Dato : 08-07-02 13:09

On Mon, 8 Jul 2002 12:38:55 +0200, "_ carsten thomsen"
<cajuth(fjern-dette-i-paramtes)@tiscali.dk> wrote:

>Hej!
>
>Jeg har en ACER-PC'er stående!
>
>Strømforsyningen er røget sig en tur!

Er det en atx strømforsyning med AT-stik ligesom på min gamle Aptiva
(Acer fabrikat) ?

>Jeg har ikke kunnet opstøve en brugt strømforsyning til denne!
>
>Kan man lave en strømforsyning ud fra en ATX eller AT-strømforsyning ?

Strømforsyninger er jo enten AT eller ATX, men som sagt finder en
hybrid.

Normalt er der ingen ko på isen på dette felt, og jeg kan ikke finde
på andet end ovennævnte problem, som der faktisk ikke rigtigt er en
ordentlig løsning på.

Men jeg tror, man kan sætte en løsning op med en AT strømforsyning:

Inden du piller den gamle af skal du studere hvordan afbryder
kontakten er forbundet til bundkortet. Et atx bundkort kan jo altid
tændes ved at kortslutte til hinanden de 2 ben, der er forbundet med
kontakten.

Når du ved hvilke 2 ben på bundkortet det er, kan du trække 2
ledninger ud af kabinettet. Computeren tændes ved at forbinde disse 2
ledninger momentant (ikke hele tiden, bare et øjeblik).

mvh

John