Visual C++ 6.0
Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 08-07-02 10:22

Hej

Jeg er helt ny indenfor C++.

Jeg har derfor skrevet mine første linier, men kan ikke rigtig få et program
ud af det. Hvordan anvender jeg Visual C++ til et lille simpel program om
dette

#include <iostream.h>
main()
{
Count <<"Hello everyone...this is easy ";
return(0);
}

Med venlig hilsen

Klaus

Fra : Søren Badstue

Dato : 08-07-02 11:21

Klaus Egebjerg <klausegebjerg@get2net.dk> skrev i
> [...]
> main()
> {
> Count <<"Hello everyone...this is easy ";

#include <iostream>
using namespace std;

main()
{
cout<<"Hello everyone... This is easy";
return 0;
}

Søren
www.vallensbaek-sejlklub.dk

Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 08-07-02 11:45

"Søren Badstue" <soren.badstue@post.cybercity.dk> wrote in message
> Klaus Egebjerg <klausegebjerg@get2net.dk> skrev i
> [...]
Jeg kan stadigvæk ikke for det til at virke. Hvordan gør man sådan præcis ?

Fra : Søren Badstue

Dato : 08-07-02 13:10

> Hej
> Jeg kan stadigvæk ikke for det til at virke. Hvordan gør man sådan præcis
?

Hejsa.
Hvad giver den af fejl?

--
Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-07-02 11:57

Klaus Egebjerg skrev:

>Jeg har derfor skrevet mine første linier, men kan ikke rigtig få et program
>ud af det.

Bemærk at C og C++ er versalfølsomme: der er forskel på store og
små bogstaver.

--
Bertel

Fra : Bjarke Dahl Ebert

Dato : 12-07-02 02:17

> Bemærk at C og C++ er versalfølsomme: der er forskel på store og
> små bogstaver.

Jeg morer mig sommetider over "sjove" danske betegnelser for noget som man
normalt bruger engelske ord for.
Men "versalfølsom" er godt nok en af de bedre.

Bjarke

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-07-02 10:05

Bjarke Dahl Ebert skrev:

>Men "versalfølsom" er godt nok en af de bedre.

Ja, og den er da også resultatet af en gruppeindsats i
dk.kultur.sprog. Der var en der ikke havde plads til "Der er
forskel på store og små bogstaver" i en menu eller en
balladeboks. Eneste ulempe er at "versaler" ikke er så velkendt
et ord.

--
Bertel

Fra : Niels Erik Danielsen

Dato : 08-07-02 13:13

"Klaus Egebjerg" <klausegebjerg@get2net.dk> wrote in message
> [...]
program
> ud af det. Hvordan anvender jeg Visual C++ til et lille simpel program om

Luk evt. allerede åben workspace. 'File |Close Workspace'
'Vælg File |New'
Indtast navn for projektet samt hvor det skal ligge på disken.
Vælg 'Win32 Console application'
Tryk 'OK'
Vælg 'A "Hello World application"
Tryk ' Finish'