Kemi i airbags
Fra : Grethe / Sportslex

Dato : 08-07-02 08:38

Der har for nylig været tale om airbags i forbindelse med et af
de kemiske stoffer, som er med i processen, der udløser
airbag'en. Mere præcist om stoffet Natriumazid. Så vidt jeg ved,
så er det nitrogen, der dannes i en airbag, når den udløses. Men
hvordan ser den/de kemiske reaktioner egentlig ud i en udløsende
airbag? Indgår fx kaliumnitrat?

--
Bedste hilsner Grethe
Homepage: http://www.sportslex.com/

Fra : Jeppe Madsen

Dato : 09-07-02 07:46

Grethe / Sportslex skriver:

http://www.chem.uky.edu/courses/che115/airbag.html

Fra : Jakob M

Dato : 09-07-02 18:40

Grethe / Sportslex wrote:
> [...]
> så er det nitrogen, der dannes i en airbag, når den udløses. Men
> hvordan ser den/de kemiske reaktioner egentlig ud i en udløsende

http://www.howstuffworks.com/airbag.htm

Mvh
Jakob

--
"Only an expert should attempt to overclock this machine due to the
fragile nature of the time-space continuum"