Firewire 1394 og inline power på bærbare
Fra : hjorte@mail.tele.dk

Dato : 07-07-02 21:20

På de fleste bærbare computere med firewire 1394 port, er der fire ben
i stikket. Kan dette interface i teorien levere strøm til en
tilsluttet firewire enhed eller skal der være seks ben ? Nogen der har
specifikationerne (benforbindelser) på firewire 1394 interfacet ?

/Henrik

Fra : Brian Hansen

Dato : 08-07-02 08:22

> [...]
> tilsluttet firewire enhed eller skal der være seks ben ? Nogen der har
> specifikationerne (benforbindelser) på firewire 1394 interfacet ?

Der er ikke mange bærbare med Firewire, de begynder at komme, men jeg tror
det er USB du har kig på.
Jeg har kun set computere med 6 pin port, mens udstyret har somregl kun 4
pin.

Du kan se lidt på: http://www.ramelectronics.net/html/firewire-pinout.html

Brian

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 08-08-02 20:16

<hjorte@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> tilsluttet firewire enhed eller skal der være seks ben ? Nogen der har
> specifikationerne (benforbindelser) på firewire 1394 interfacet ?

Så vidt jeg ved er de 1394 stik der kun har 4 ben uden power og kaldes iLink
(en Sony betegnelse). De 6 bens stik har mulighed for power. Jeg ved ikke om
det altid er tilfældet men det er under alle omstændigheder det som de 2
ekstra ben skal bruges til.

Mvh. Lars