WRR på Linux 2.4
Fra : Steen Suder

Dato : 07-07-02 20:20

Hej,

Jeg bruger wrr+wipl på en Linux 2.4-boks.
For at penaltysystemet og wipl skal virke, skal der være data i output
fra kommandoen:

tc -s -d -r class ls dev eth[01]

Det er der ikke :-/ Og der er selvfølgelig masser af trafik på boksen.
Jeg bruger i vid udstrækning forfatterens eksempelscripts.

Er der nogen, der har andre oplevelser?

NB
På 2.2 virker det som det skal, så jeg kan godt få det til at virke

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 07-07-02 20:32

Steen Suder wrote:

> [...]
>
> Det er der ikke :-/ Og der er selvfølgelig masser af trafik på boksen.
> Jeg bruger i vid udstrækning forfatterens eksempelscripts.

Samme her. Jeg bruger dog CBQ og ikke HTB som dig.

> Er der nogen, der har andre oplevelser?

Ja, jeg ser samme resultater som dig.

> På 2.2 virker det som det skal, så jeg kan godt få det til at virke

Det har jeg så ikke prøvet - folk bliver nok bare sure, hvis jeg tager vores
firewall og router ned og begynder at lege

/Rasmus

"Aren't you ashamed of yourself?"
"No, I have people to do that for me."

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 13-07-02 09:14

Steen Suder wrote:

> [...]
>
> Det er der ikke :-/ Og der er selvfølgelig masser af trafik på boksen.
> Jeg bruger i vid udstrækning forfatterens eksempelscripts.

I samarbejde med udvikleren har vi fundet en løsning. Fejlen skyldtes en
ændring i kernen mellem 2.4.16 og 2.4.17 - mon ikke han frigiver en rettet
udgave snarligt?

/Rasmus

Just install Windows. It will crash once a day, and your hardware
will no longer be the poblem.