Omplacering?
Fra : Elisabeth

Dato : 07-07-02 20:01

Hej
Mon der en nogen herinde der ved, hvor jeg kan være heldig at finde en ny
ejer til vores hund hurtigt? Hvor er det smart at henvende sig?
For der er vel ikke en af jer, som har mod på "noget af en udfordring"
Hilsen Elisabeth

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-07-02 20:02

"Elisabeth" <beks@hongnet.dk> writes:

> Mon der en nogen herinde der ved, hvor jeg kan være heldig at finde en ny
> ejer til vores hund hurtigt? Hvor er det smart at henvende sig?
> For der er vel ikke en af jer, som har mod på "noget af en udfordring"

Det vil måske være smart at nævne hvilken hund, hvor gammel, hvilket
køn og hvorfor I ønsker den omplaceret.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Elisabeth

Dato : 07-07-02 20:10

> Det vil måske være smart at nævne hvilken hund, hvor gammel, hvilket
> køn og hvorfor I ønsker den omplaceret.
>
> Mvh Trine

Undskyld, jeg troede ikke dette var det rigtige sted for en annonce. men for
en efterlysning af, hvor jeg kan putte en sådan annonce.
Er du interesseret?
Hilsen Elisabeth

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-07-02 20:18

"Elisabeth" <beks@hongnet.dk> writes:

> Undskyld, jeg troede ikke dette var det rigtige sted for en annonce. men for
> en efterlysning af, hvor jeg kan putte en sådan annonce.

Det er rigtigt, markedsgrupperne er faktisk de rigtige til den slags
opslag, men jeg har indtrykket at der ikke er mange her, der læser i
andre grupper. Hvis jeg var dig ville jeg poste den både her og i den
mest relevante markedsgruppe og så lave FUT til markedsgruppen. Så gør
du det ganske vist ikke rigtigt, men mon ikke de fleste vil se gennem
fingrene med det?

> Er du interesseret?

Nej, desværre ikke. Jeg håber du finder en løsning.

Fra : John

Dato : 08-07-02 00:10

"Elisabeth" <beks@hongnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ejer til vores hund hurtigt? Hvor er det smart at henvende sig?
> For der er vel ikke en af jer, som har mod på "noget af en udfordring"

Hej Elisabeth.

Prøv evt. at poste en annonce her:
http://www.nethundeguiden.dk/forum/dbh_forum.asp?forumid=11

Venlig hilsen
*:) - John.

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 09-07-02 20:57

Hej Elisabeth

Da jeg for et par måneder siden skulle ha' en lille tæve omplaseret, valgte
jeg at henvende mig til Dyrenes beskyttelse, og betale de ca 500 kr det
kostede at overlade ansvaret til dem.
På internattet blev hun først checket af en dyrlæge, for at de var sikre på
at hun var sund og rask. Dehavde skrevet min vurdering af Fie's psyke og
behov ned, og ud fra dette og deres egne erfaringer fandt de så lige præcis
den rette familie til hende (Et ungt par uden børn og uden planer om børn)
Så selv om jeg ikke ved HVOR hun bor henne, så ved jeg at hun har fundet
nærved det perfekte hjem, og Dyrenes beskyttelse vil mindst en gang om året
kontakte familien og spørge til om det stadig går godt.
Fie er dybt savnet, men tanken om at det var det rigtige jeg gjorde og at
hun har det godt, trøster en hel del.

VH Pernille

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 09-07-02 23:51

"Pernille Lauridsen" <praxis@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
Dyrenes beskyttelse vil mindst en gang om året
> kontakte familien og spørge til om det stadig går godt.

Er det en specialaftale I har fået med DB for sådan er det i al fald
normalt ikke ... det er sådan at DB forbeholder sig ret til inden for
det første år at aflægge uanmeldt besøg men jeg har gennem tidens løb
fået dels en kat (nu 12 -13 år) dels Wupper min hund og jeg har ingen
af gangene se det fjerneste til de der besøg af DB . Har så selv
kontaktet DB et par gange i næsten 2½ år jeg har haft Wupper men DB
lyder nu faktisk ikke særlig interesseret .. så deres kontrolbesøg
/kontakt til familien der får hund eller kat tror jeg altså er
ønsketænkning også fra DBs side .. .. det jeg har i al fald aldrig
mærket noget til nogen af delene ..
sovgodthils fra Ami