Lyddæmpning
Fra : Anders Bo Pedersen

Dato : 07-07-02 16:08

Hej NG.

Jeg har nu ledt længe efter de såkaldte dæmpningsplader til montering i
kabinetter til neddrosling af lyd. Alle de plader jeg har fundet koster dog
300-400kr. Det vurderer jeg til at være alt for meget at give for nogle
kunstige "skum"-plader som lavet på en slavefrabrik i thailand for max 25
ører stk.

Er der derfor nogen som kender nogle gode og effektive (billigere)
alternativer til de noisecontrol plader man kan købe via nettet?

MVH
Anders

Fra : Lauridsen

Dato : 07-07-02 17:05

> [...]
>
> Er der derfor nogen som kender nogle gode og effektive (billigere)
> alternativer til de noisecontrol plader man kan købe via nettet?

Hej
Hvis du bor nær en Harald Nyborg, så smut forbi og køb 4 stk plader til
149,-
Jeg ved ikke om de levere via post.

Mvh.
Lars

Fra : Henrik

Dato : 07-07-02 17:47

> Jeg ved ikke om de levere via post.

Det gør de. Du kan bestille fra hjemmesiden: http://www.haraldnyborg.dk/

Varenummeret er nr 1389

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 07-07-02 20:51

> Det gør de. Du kan bestille fra hjemmesiden: http://www.haraldnyborg.dk/
>
> Varenummeret er nr 1389

Hejsa

De plader der henvises til, dæmper kun vibrationsstøj. De tager ikke støjen
fra larmende blæsere eller harddiske, der skal bruges nogle
"skumgummi"-plader til det.

MVH
Lasse Kjærsgaard

---

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-02 23:36

> Er der derfor nogen som kender nogle gode og effektive (billigere)
> alternativer til de noisecontrol plader man kan købe via nettet?

Jeg har brugt sådan nogle asfalt-plader man bruger til støjdæmpning i
bildøre, motorhjelm etc. etc.
Det har dæmpet for den interferens der opstår når de tynde kabinetplader
vibrere! Jeg kan stadig hører blæseren til mit grafikkort (som er den værste
synder).

Mvh
Allan