Progressbar
Fra : Michael Knudsen

Dato : 07-07-02 15:55

Jeg har følgende problemstilling:

Fra ASP kaldes et COM-objekt, som foretager en søgning i en database.
Denne søgning kan være ganske omfattende, hvorfor der kan gå en længere
periode (ca. 10-20 sekunder) før der fremkommer et resultat for
brugeren.

Mit ønske er derfor, at fremvise en form for progressbar for brugeren,
således at han/hun kan være informeret om at der faktisk sker noget og
allerhelst hvordan søgningen forløber i form at en progressbar der
angivet hvor langt søgningen er nået.

Indtil videre har jeg forestilt mig, at der ligeså snart brugeren har
startet søgningen skal poppe en ekstra vindue op, hvori "progress-
baren" skal være synlig. Jeg forestiller mit at der i dette vindue skal
være en proces, der poller COM-objektet hver x antal (milli)sekunder for
at få returneret hvor langt søgningen er kommet og når der returneres
100 procent eller tilsvarende værdi for at søgningen er komplet, så
lukker vinduet sig selv.

Lyder det helt tosset, eller er der nogen der ligger ind med en bedre
idé?

Fra : NAS[8210]

Dato : 07-07-02 18:32

har du en baggrund????
Jeg har gjort det at jeg har sætte en gif-baggrund med animation

NAS