FTp-server hjælp..med..d-link..di-804 fra ~
Fra : Henrik Petersen

Dato : 06-07-02 18:09

hej igen...

har en FTP-server stående inden for en d-link di-804 router fra TDC m BB,
netværket består at ca 10 maskiner med hver deres ip-adresse, vi har passet
router til ftp-serverens ip-adresse på port 21(både internet og local port
21 og softvaren finder alle 10 clienter og vi har tage den ip-adresse med
ftp-serveren på...)vi har oxo sat port redirection op, men det er vis kun
hvis man har enternt firewall..vi har prøvet oxo uden den redirect...
og ftp-serveren(bullet prof 2.15 Server) er sat op til port 21 med max 5
brugere og vu har oprettet de personer der skal have adgang(har sat en
bullet prof server op hos en anden kammerat og den køre uden problemer, så
det er ikke opsætningen)han er dog bare et kabel modem og han er alene...
Men der er ikke hul igennem...

nogle forslag.....? en desperat mand....

Fra : Thomas B. Johansen

Dato : 06-07-02 23:03

"Henrik Petersen" <hep@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men der er ikke hul igennem...
>
> nogle forslag.....? en desperat mand....

har du huske at ftp bruger port 21 og 20 ?

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 06-07-02 23:40

Henrik Petersen, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.netvaerk:

> [...]
> 10 clienter og vi har tage den ip-adresse med ftp-serveren
> på...)vi har oxo sat port redirection op, men det er vis kun

Den maskine som har FTP server softwaren (Bulletproof) har en intern
IP (Lan). Har du tjek på den? Er maskinerne sat op til at have deres
egne faste LAN IP's? Det kan være et problem hvis routeren uddeler
via DHCP. I det tilfælde kan maskinerne få forskellige IP's efter
reboot mm.

OK. Vi antager at I har tjek på det.

Så er I sikre på at routeren forwarder port 21 (+ port 20) til den
LAN ip som FTP maskinen har?

--
Palle

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 06-07-02 23:44

Palle Hans Jensen, for lige at citere noget af det du skrev i
> [...]

> forskellige IP's efter reboot mm.
>
> OK. Vi antager at I har tjek på det.
>
> Så er I sikre på at routeren forwarder port 21 (+ port 20) til

Hmm.... Så ikke lige du bare havde startet en ny tråd med samme emne.

Ser ud som om I har prøvet det jeg nævner.

I har slået evt. indbyggede firewalls fra i evt. XP OS?

Fra : Henrik Petersen

Dato : 07-07-02 12:32

Er der indbygget firewall i windows XP...? hvordan slå man den fra....?
Jeg køre selv 2000....der hvor FTP-serveren er, køre den på en XP

henrik

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 07-07-02 20:42

> [...]

> Er der indbygget firewall i windows XP...? hvordan slå man den
> fra....? Jeg køre selv 2000....der hvor FTP-serveren er, køre

Hmm.. Mener ellers den er disablet som default, men det er bestemt
værd at tjekke!

Højreklik på "My network places" --> Højreklik på "Local Area
Connection" --> Vælg "advanced" fanen. Fjerne evt. flueben.

--
Palle

Fra : Henrik Petersen

Dato : 07-07-02 21:31

Skal jeg vælge routerens ip-adresse eller den maskines ip-adresse hvor
FTP-serveren står på, når jeg prøver at kople på til den.....
Routeren vidersender jo alt det der rammer port 20 og 21 til den ip-adresse
hvor FTP-Serveren er på....

henrik

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 07-07-02 21:45

> [...]

> til den..... Routeren vidersender jo alt det der rammer port 20
> og 21 til den ip-adresse hvor FTP-Serveren er på....

Når du kobler på FTP'en udefra skal du bruge WAN IP. Altså den IP som
routeren får tildelt. Det er den IP som man får at vide når man
f.eks. går ind på www.myip.dk Har man fast IP er det jo let.

Når du du connecter til routeren udefra med dit FTP program så bruger
programmet port 21. Når der kommer et "kald" på port 21 ind til
routeren videresender routeren dette kald til den maskine på det
interne netværk som du har forwardet til. Hvis du i dit FTP program
skriver maskinen interne IP så fatter programmet intet. Altså med
mindre du FTP'er fra bagsiden af routeren dvs. det LAN som er sat
sammen før routeren.

Fra : Henrik Petersen

Dato : 07-07-02 21:57

Ok jeg går efter routerens ip-adress nu...så nu må jeg se imorgen,
ftp-serveren, sår på en af clienterne på det locale netværk, som routeren
administraere.....skal port 20 og 21 vidersendes fra routeren til
clientens/ftp-serveren adresse...

henrik

Fra : Christian Sandersen ~

Dato : 07-07-02 22:12

> [...]
> FTP-serveren står på, når jeg prøver at kople på til den.....
> Routeren vidersender jo alt det der rammer port 20 og 21 til den

Hvis du prøver at koble på fra en computer udenfor LAN skal du vælge
routerens ip-adresse.

-Christian

Fra : Henrik Petersen

Dato : 07-07-02 22:24

Den har jeg fanget nu....men hvad sker der hvis man kun har åbnet for port
21 og ikke oxo 20....?

henrik

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 07-07-02 22:40

Henrik Petersen, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.netvaerk:

> Den har jeg fanget nu....men hvad sker der hvis man kun har
> åbnet for port 21 og ikke oxo 20....?

Hvis du kun forwarder port 21 skal du under alle omstændigheder kunne
logge ind på maskinen.

20/udp File Transfer [Default Data]
21/tcp File Transfer [Control]

Jeg ved ærlig talt ikke hvad der sker hvis ikke port20 er forwardet?!

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 08-07-02 12:47

"Palle Hans Jensen" <palle@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 20/udp File Transfer [Default Data]
> 21/tcp File Transfer [Control]
>
> Jeg ved ærlig talt ikke hvad der sker hvis ikke port20 er forwardet?!

Hvilke porte skal så forwardes hvis man f.eks. bruger port 26789 til sin
ftp.?

Port 20 og 26789 .??

Henrik..

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-07-02 13:15

On Mon, 8 Jul 2002 13:47:20 +0200, "Henrik Sørensen" <snurredk{REMOVE
THIS}@phreaker.net> wrote:

>Hvilke porte skal så forwardes hvis man f.eks. bruger port 26789 til sin
>ftp.?
>
>Port 20 og 26789 .??

FTP bruger "én port under", men det vil stadigvæk være serveren, der
laver forbindelsen UD (ved aktiv FTP), så der burde ikke være behov
for at mappe den anden port.

--
- Peter Brodersen

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 08-07-02 15:42

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

> FTP bruger "én port under", men det vil stadigvæk være serveren, der
> laver forbindelsen UD (ved aktiv FTP), så der burde ikke være behov
> for at mappe den anden port.

Det vil altså sige at port 26788 og 26789 skal forwardes.?

Hmm. Er det ikke sværere...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-07-02 22:01

On Mon, 8 Jul 2002 16:41:50 +0200, "Henrik Sørensen"
<snurredk{REMOVE THIS}@phreaker.net> wrote:

> Det vil altså sige at port 26788 og 26789 skal forwardes.?

Nej. Det andet er en source-port, ikke en destination-port.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-07-02 22:01

On Mon, 8 Jul 2002 13:47:20 +0200, "Henrik Sørensen"
<snurredk{REMOVE THIS}@phreaker.net> wrote:

> Hvilke porte skal så forwardes hvis man f.eks. bruger port 26789 til sin
> ftp.?

26789.

> Port 20 og 26789 .??

Nej.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 09-07-02 11:06

> 26789.

> Nej.
>
> -A

Aha, hvorfor kan nogle koble på og andre ikke..

Dem der har probs. kobler fint på, men kan ikke få
"listen" frem. Og lidt efter kommer den med en fejl
om at den ikke kan få forbindelse eller sådan noget..

Det gør den selv om den står i Passive eller ikke passive
tilstand..

Det hele virker fint når den står til 21..

Meget mystisk.. :-/

Henrik...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-07-02 19:21

On Tue, 9 Jul 2002 12:05:45 +0200, "Henrik Sørensen"

> Aha, hvorfor kan nogle koble på og andre ikke..

Muligvis fordi deres router (eller hvad de nu bruger til NAT)
ikke kan forstå, at det er FTP, hvis det kører på en anden port
end 21.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 09-07-02 20:02

> Muligvis fordi deres router (eller hvad de nu bruger til NAT)
> ikke kan forstå, at det er FTP, hvis det kører på en anden port
> end 21.

Aha, måske derfor.. Tjekker det og vender tilbage..

Henrik..