Hjælp til at start med at fisk igen
Fra : Kim kier Børresen

Dato : 06-07-02 17:51

Vil til at start igen efter 18 år pause til at fisk.....
men har glemt "lidt om det "...
så har I nogen gode råd og ide´r om hvad man skal til
ex. put and take eller ved søerne og åer...

hilsen kim

Fra : Ivan V. Nielsen

Dato : 06-07-02 18:26

Hej

Velkommen tilbage

Det var ellers noget af et spørgsmål, men jeg vil da anbefale dig at
snuppe en tur på biblioteket.
Specielt Jens Plough Hansen har med bøger som: Regnbue og bækker samt
Gedde aborre og Sandart, givet mig meget inspiration og tips. Derudover
skulle der findes en enkelt bog om P&T, men jeg kender dog ikke titlen.

Knæk og bræk
ivan

Fra : Henrik Lohse

Dato : 06-07-02 20:49

"Ivan V. Nielsen" <ivan@aub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Gedde aborre og Sandart, givet mig meget inspiration og tips. Derudover
> skulle der findes en enkelt bog om P&T, men jeg kender dog ikke titlen.

Den hedder Put & Take og er skrevet af Niels Vestergaard, og er en rigtig
god
bog om emnet. Niels Vestergaard har i øvrigt skrevet flere glimrende bøger
prøv
evt. at se på www.salar.dk der er lidt for en hver smag.

Mvh
Henrik

Fra : Allan Vendelbo

Dato : 20-07-02 11:03

"Kim kier Børresen" <kim-borresen@mail.dk> wrote in message

> [...]
> men har glemt "lidt om det "...
> så har I nogen gode råd og ide´r om hvad man skal til
> ex. put and take eller ved søerne og åer...

Hej Kim,

Jeg er selv lige startet igen, efter 20 års pause.
Jeg vil anbefale dig at læse Politikens Lystfiskebog. Der kan du
få opdateret din viden med lidt gode råd til hvor du kan fiske.
Du kan også gå i fiskeudstyrs butikken og tale lidt med dem der
arbejder der. De kender helt sikkert til dit lokale område og ved
hvor du kan starte med at få lidt fisk på krogen.
Sidst men ikke mindst kan du når du kommer forbi en fx Put & Take sø
gå ind og tale med dem der fisker der...
Enhver rigtig lystfisker har altid en god lystfisker historie

Mvh
Allan