sp: P100 med 32 ram
Fra : Michael

Dato : 06-07-02 14:55

Hej alle L-haj

kan denne maskine nruges til Linuz - og hvilken version??

Fra : Peter Mogensen

Dato : 06-07-02 15:01

Michael wrote:
> Hej alle L-haj
>
> kan denne maskine nruges til Linuz - og hvilken version??

.... kommer an på hvad du vil bruge den til.
Du behøves ikke installere en gammel Linux, men du skal heller ikke
forvente at du kan køre de nyeste grafisk bruger-flader (KDE/GNOME) med
fuld musik i et brugbart tempo.

Jeg har f.eks. en 100MHz '486 til at køre (en rimelig ny) Linux, men den
står til gengæld også uden harddisk og VGA-grafik og leger firewall.

Det kommer helt an på hvilken anvendelse du har ting dig at bruge Linux
til. Mere info please.

Peter

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 06-07-02 15:48

Michael wrote:

> Hej alle L-haj
>
> kan denne maskine nruges til Linuz - og hvilken version??

Den kan sagtens køre Linux. Du skal bare ikke regne med de store grafiske
systemer ol. RedHat kan ikke køre på den, da installationsprogrammet kræver
64Mb RAM.

Du skal nok have fat i en distribution med tekstbaseret installation el.
lign. som Debian (www.debian.org) eller Slackware (www.slackware.org).
Muligvis kan SuSe eller Mandrake også installere på den.

Men det er - som nævnt andetsteds - svært at råde dig til noget, før vi ved,
hvad den skal bruges til.

/Rasmus

If you try to prove Murphy's law - will you fail?

Fra : Bo Simonsen

Dato : 06-07-02 17:05

In article <ag6vvd$kvt$3@carlsberg.amagerkollegiet.dk>,
Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Den kan sagtens køre Linux. Du skal bare ikke regne med de store grafiske
> systemer ol. RedHat kan ikke køre på den, da installationsprogrammet kræver
> 64Mb RAM.

Textinstallationen kræver da ikke 64 MB ram?

Bo Simonsen

Join the GNU generation

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 06-07-02 17:20

Bo Simonsen wrote:

> Textinstallationen kræver da ikke 64 MB ram?

Det mener jeg nu, den gør pga. deres gigantiske ramdisk - men det kan da
godt være, jeg husker forkert.

/Rasmus

Of all the things I've lost I miss my mind the most.
- Ozzy Osbourne

Fra : Esben Laursen

Dato : 06-07-02 18:21

> Det mener jeg nu, den gør pga. deres gigantiske ramdisk - men det kan da
> godt være, jeg husker forkert.

Jeg har en RH 7.3 kørende på en P133 med 48Mb ram, det køre perfekt med
qmail, apache og den slags...

Grafisk?? glem det..

Esben

Fra : Morten Bo Johansen

Dato : 06-07-02 20:22

Esben Laursen <spam@hyber.dk.remove> wrote:

EL> Jeg har en RH 7.3 kørende på en P133 med 48Mb ram, det køre perfekt med
EL> qmail, apache og den slags...

EL> Grafisk?? glem det..

P133 med 80 mb her, og jeg kører da i et grafisk miljø, uden at
min maskine bliver forpustet, og det kunne jeg også med 48 mb,
så længe det ikke foregår under Gnome/KDE. Galeon f.eks kører
fint her.

P100 med 32 mb vil nok ikke kunne køre Galeon særlig effektivt,
men jeg tror godt at den ville godt kunne køre Abiword, så det
var til at leve med.

Morten

--
"If work was a good thing the rich would have it all and not let you do it."
(Elmore Leonard)

Fra : Peter Mogensen

Dato : 06-07-02 20:45

Esben Laursen wrote:

> Jeg har en RH 7.3 kørende på en P133 med 48Mb ram, det køre perfekt med
> qmail, apache og den slags...
>
> Grafisk?? glem det..

Jeg havde engang i længere tid en P133 med 64Mb RAM kørende som
smtp/pop3-server for 2-300 brugere. Den kunne godt køre X samtidig.
Med fvwm eller afterstep.
Den kørste RH6.2 tilsidst.

Peter