konfligt mellem 2 harddiske/window install~
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-07-02 14:41

Hej

Jeg har et stykke tid gået og drøjet med et stort problem...

Jeg købte en ny Maxtor harddisk, da jeg ikke har mere plads på mine 3 andre
diske.

Denne ville jeg så indstallere XP på, da det var tid til en
reinstallation...

Men jeg vil meget gerne kører med den gamle harddisk, indtil jeg for lavet
backup af det jeg skal bruge....

Men hvis de 2 harddiske sidder til samtidigt, går der total bananas i den...

Hvis jeg har den nye maxtor, ibm og en quantum harddisk sat til samtidigt.
Men ikke den gamle system disk(ibm) så fungere det hele perfekt...

Men hvis jeg sætte den gamle systemdisk til. Kan den slet ikke starte op.
Hvis jeg har maxtoren og den gamle system disk sat til.. Kan den starte op,
men windows cracher ret meget... Den kommer ikke meget videre end ind til
windows.. Så kan man ikke bruge startmenuen osv.

Det er somon den gamle systemdisk styrer det hele.. Det cracher da den ikke
kan finde de gamle harddisk´s filer osv. Da de har fået nye drev
bogstaver...

Hvis jeg har sat den gamle sytemdisk til sekundær master, og den nye maxtor
som primær slave. Starter den op med det gamle windows.. jeg for ingen valg
muligheder. Hvis jeg sætter´ibm´en som primær master, starter dette system
også op...

Hvorfor retter jeg skidtet, så den gamle systemdisk ikke længere skal bruges
som boot disk?

Altså så jeg kan sætte mig ind i den nye windows installation på maxtor´en,
og tage backupo data fra den gamle systemdisk?

Nogen der har et par bud?

Fra : Leony

Dato : 06-07-02 16:15

> [...]
valg
> muligheder. Hvis jeg sætter´ibm´en som primær master, starter dette system

Jeg ville prøve at sætte den nye Maxtor som primær master (sørg for at den
har en aktiv partition) og den gamle system disk som slave.
Og derefter sikre mig at bootrækkefølgen i BIOS er sat så den booter på
maxtoren (hdd 0 eller hdd 0(0)).

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-07-02 00:15

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> [...]
> har en aktiv partition) og den gamle system disk som slave.
> Og derefter sikre mig at bootrækkefølgen i BIOS er sat så den booter på

Takker, det hjalp faktisk en del

Men den stod til

first boot, diskette, derefter cd-rom og hhd 0

Men det virkede, da jeg satte HD som første....

Men gad vide, hvordan jeg ændre drev bogstaver på de forskellige drev, især
den nye Maxtor disk partioen...

Nu heder den nemlig Drev I:

og den gamle IBM c drev

Så vidt jeg husker, kan man ikke lige ændre drevbogstav på system disken,
under XP.

Men nogen anden måde at gøre det på??

Fra : Leony

Dato : 07-07-02 21:33

> Så vidt jeg husker, kan man ikke lige ændre drevbogstav på system disken,
> under XP.

Du kan i hvert fald ikke gøre det fra computeradministration ifølge denne:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q307844
Måske kan du gøre det med partition magic eller lignende software.
Hvis du har mod på det er der en opskrift her:
http://www.anandtech.com/guides/viewfaq.html?i=108