Spørgsmål om trådløst netværk...
Fra : Magnus

Dato : 06-07-02 10:10

Er det rigtigt at et trådløst netværk ikke er så hurtigt som normale via
kabler men er det hurtigt nok til at surfe på nettet via en ADSL 256 linie
uden at det tådløse netværk bliver en flaskehals?

Jeg har nu et indbykgget netkort i min bærbar pc men kan jeg instalere et
trådløst til PCMIA porten som og så bruge begge enten trådløst eller det
gamle med kabel uden at dette bliver et problem med hvilket netkort der skal
bruges?

/Magnus

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 06-07-02 13:55

"Magnus" <arnason@email.dk> wrote:

> Er det rigtigt at et trådløst netværk ikke er så hurtigt som normale via
> kabler men er det hurtigt nok til at surfe på nettet via en ADSL 256 linie
> uden at det tådløse netværk bliver en flaskehals?

Ja, det er rigtigt nok:

Din ADSL linie - 0,25Mb/s
Trådløst netværk - 11Mb/s
Normalt netværk med kabel - 100Mbit/s

Ovenstående hastigheder er det der overføres på mediet, altså kablerne og
for trådløst netværk i luften. Du skal regne med at der er noget spild i
forbindelse med at få data overført, på det trådløse netværk er det værst,
men ikke værre end at det altid vil være hurtigere end din ADSL linie.

Øhhhh, forklar hvad du vil opnå.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk