Cisco Cat 3550 config ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 06-07-02 07:14

Hej!

Cat3550 skulle være en "mere end layer 2" switch, hvis jeg ikke tager
helt fejl... Men hvordan udnytter man det ? Jeg kan huske jeg angang
sad og rodede med en layer 3 swicth fra Bay Networks, der kunne man
(så vidt jeg husker) lave lave routing mellem 2 forskellige IP subnet
i switchen - er det samme muligt i Cat3550 (mellem vlan) ?? Hvis ja,
hvordan gøres det så ?

Mvh.

/Brian

Fra : Jens Fallesen

Dato : 06-07-02 09:40

Brian Ipsen wrote:

> Cat3550 skulle være en "mere end layer 2" switch, hvis jeg ikke tager
> helt fejl... Men hvordan udnytter man det ?

En Catalyst 3550 giver dig mulighed for at definere, om en fysisk port
skal være en routerport eller en switchport. Hvis det er en switchport,
kan den tilmeldes et eller flere VLANs (trunking).

Routing konfigureres mellem routerporte og virtulle VLAN-interfaces.

Hvis du f.eks. har lavet port 1 og 2 til routerporte og resten af
portene til switchporte i vlan 10, har du (mindst) tre interfaces at
route mellem:

GigabitEthernet0/1
GigabitEthernet0/2
VLAN10

--
Jens Fallesen <jens@fallesen.dk> O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 06-07-02 12:00

Hej Brian Ipsen <spammers@nowhere.net>

> Cat3550 skulle være en "mere end layer 2" switch, hvis jeg ikke tager
>helt fejl...

Som tilføjelse til Jens Fallesens svar skal det lige nævnes at det
kræver dne rigtige software på boksen.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Brian Ipsen

Dato : 06-07-02 18:38

On Sat, 06 Jul 2002 13:00:06 +0200, Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk>
wrote:

>Som tilføjelse til Jens Fallesens svar skal det lige nævnes at det
>kræver dne rigtige software på boksen.

Enterprise udgaven kan vel gøre det..... hvis der evt. er en reference
til et eller andet sted til Cisco's hjemmeside som beskriver denne
type konfiguration, så må du/i da gerne poste et link.....

/Brian

Fra : Jens Fallesen

Dato : 06-07-02 19:30

Brian Ipsen wrote:

> Enterprise udgaven kan vel gøre det..... hvis der evt. er en reference
> til et eller andet sted til Cisco's hjemmeside som beskriver denne
> type konfiguration, så må du/i da gerne poste et link.....

Cisco Product Documentation er et godt bud...

http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/lan/c3550/index.htm

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 06-07-02 20:20

Hej Brian Ipsen <spammers@nowhere.net>

>Enterprise udgaven kan vel gøre det

Hvis du med Enterprise mener EMI modellen, ja - bortset fra at E'et
står for Enhanced. Det var blot hvis du ikke var opmærksom på det, man
kan komme til at lede længe, hvis man bruger SMI softwaren.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/