At inkludere en fil i en fil
Fra : Jonas Voss

Dato : 06-07-02 02:56

Kan det lade sig goere at inkludere en fil i en fil vha. php? Jeg har nu
forsoegt et par gange men jeg kan ikke rigtig faa det til at virke.

Jeg har en index.php, hvori jeg inkluderer en fil der hedder
'menu.php'. Inde i 'menu.php' staar foelgende script (som jeg ikke selv
har skrevet), der laeser indholdet af filen 'trackinfo.txt':

<?
$fp=fopen("trackinfo.txt","r");
$track=fgets($fp,1024);
echo "$track";
fclose($fp);
?>

Naar jeg indlaeser 'index.php' faar jeg en fejlmeddelelse om, at filen
trackinfo.txt. ikke kunne findes. Men indlaeser jeg 'menu.php' kan den
snildt laese indholdet at 'trackinfo.txt'.

Jeg har proevet med henholdsvis virtual() og include() for at inkludere
'menu.php'. Er der noget jeg har overset, eller kan det ikke lade sig
goere?

MVH Jonas

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-07-02 03:26

Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote in

> Naar jeg indlaeser 'index.php' faar jeg en fejlmeddelelse om, at
> filen trackinfo.txt. ikke kunne findes. Men indlaeser jeg
> 'menu.php' kan den snildt laese indholdet at 'trackinfo.txt'.

Når du inkluderer menu.php i index.php forsøger menu.php at åbne
filen trackinfo.txt fra en sti relativ til index.php. Dvs. hvis du
har menu.php liggende i et andet dir end index.php kan trackinfo.txt
ikke findes.

Eksempel:
/index.php
/inc/menu.php
/inc/trackinfo.txt

Menu.php direkte : henter trackinfo.txt (/inc/trackinfo.txt)
Menu.php incl. i index.php : henter trackinfo.txt (/trackinfo.txt)

- 2'eren går ikke, 1'eren går fint.

Håber du forstod hva jeg forsøgte at sige...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Jonas Voss

Dato : 06-07-02 03:36

Henrik Stidsen <spamtrap@spammer.dk> writes:

> [...]
> filen trackinfo.txt fra en sti relativ til index.php. Dvs. hvis du
> har menu.php liggende i et andet dir end index.php kan trackinfo.txt

Aha!

[snip]

> Håber du forstod hva jeg forsøgte at sige...

Jo, den skulle lige igennem et par gange, men nu fik jeg fat i den. Jeg
endte med at laegge baade menu.php og trackinfo.txt i roden, og nu
spiller det.

Tusind tak for hjaelpen (;

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 06-07-02 10:22

> <?
> $fp=fopen("trackinfo.txt","r");
> $track=fgets($fp,1024);
> echo "$track";
> fclose($fp);
> ?>

Udover dit problem ville det være en del nemmere at
bruge

<?php
readfile("trackinfo.txt");
?>

mvh
Johan

Fra : Jonas Voss

Dato : 06-07-02 12:04

Johan Holst Nielsen <johan@weknowthewayout.com> writes:

> Udover dit problem ville det være en del nemmere at
> bruge
>
> <?php
> readfile("trackinfo.txt");
> ?>

Jeg er sikker paa det kan goeres nemmere, sagen er bare, at indholdet af
trackinfo.txt bliver genereret og uploadet til min server, af et program
der koerer lokalt. Det er ikke et jeg selv har lavet, og de linjer jeg
skrev er det der staar i manualen man skal bruge. Jeg toer derfor ikke
rigtig pille ved den del af det.

Ellers tak for forslaget.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |