Ip-tables-scripts... hvad hedder filerne ?~
Fra : _ carsten thomsen

Dato : 05-07-02 21:13

Hej!

Jeg har luret på nogle forskellige Iptables-scripts.
Hvor skriver man dem henne?

Kopierer man blot scriptet ind i filen iptables i /etc/sysconfig ???

Eller er det en anden fil man skal editere ?

Hvad er det simpleste script man kan skrive, hvis man ikke skal bruge
Linux-routeren til firewall , men i frøste omgang kun en NAT til
Internetdeling.

Hilsen
Carsten

cajuth(fjern-dette-i-parantes)@tiscali.dk

Fra : Peter Mogensen

Dato : 06-07-02 00:36

_ carsten thomsen wrote:
> Jeg har luret på nogle forskellige Iptables-scripts.
> Hvor skriver man dem henne?
>
> Kopierer man blot scriptet ind i filen iptables i /etc/sysconfig ???
>
> Eller er det en anden fil man skal editere ?

Du brugte Mandrake, ikke?

Jeg ved ikke lige med Mandrake 8.2, men jeg har lige testet min Mandrake
8.2 maskine og der er et fint init-script til IPtables.

[apm@glaurung apm]$ su -c /etc/init.d/iptables
Password:
Usage: /etc/init.d/iptables
{start|stop|restart|condrestart|status|panic|save}

Ud over at "stoppe" og "starte" din firewall kan de bede den gemme de
aktuelle IPtables med "save".
De havner så tilfældigvis i /etc/sysconfig/iptables, men det behøves du
ikke tænke på... bare den finder dem igen, næste kan du starter den.

Peter