webshots?
Fra : goofy

Dato : 05-07-02 16:12

Hej NG
Hva´er det blevet til m.h.t.webshots.
Hvilket password?
Er siden opgivet?
er der lavet en ny?
Fortæl, så vi kan oploade billeder et samlet sted
Steen Vinbæk

Fra : Birthe Roikjer

Dato : 05-07-02 20:04

"goofy" <vinbaek@oncable.dk> skrev i en meddelelse news:3d25b757$0$16778$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej NG
> Hva´er det blevet til m.h.t.webshots.
> Hvilket password?

Hej NG
Jeg har læst med her et stykke tid, men ikke blandet mig.
Med hensyn til webshots og password, vil jeg lige fortælle
nogen ting.

Et password til et fotoalbum er beregnet til at beskytte
albummet mod at nogen ondsindede mennesker går ind
og ødelægger det, sletter det hele eller lægger helt andre
billeder ind. Derfor skal man passe på sit password og
naturligvis ikke offentliggøre det. At skrive et password
på usenet er det samme som at offentliggøre det, for I
kan jo ikke vide, hvem der læser med her. Hvis I vil
vise jeres billeder til andre, så kan I sende passwordet
via e-mail til dem, I stoler på. Aldrig skrive det her i
gruppen.

Jeg har læst den tråd, hvor en af jer havde fået ændret
sit password, fordi det havde stået her på usenet. Den
eneste, der kan ændre password, er administratoren
på Webshots eller en af hans medarbejdere, og han
har handlet helt korrekt ved at beskytte en bruger.
Hvis nogle af jer andre har skrevet jeres password
her i gruppen, vil jeg anbefale jer at ændre det. Det
vil jeg tro, I selv kan gøre på Webshots.
Hilsen
Birthe

Fra : Jette

Dato : 06-07-02 01:07

"Birthe Roikjer" skrev:
> Jeg har læst med her et stykke tid, men ikke blandet mig.
> Med hensyn til webshots og password, vil jeg lige fortælle
> nogen ting.

Hmmm....

> Et password til et fotoalbum er beregnet til at beskytte
> albummet mod at nogen ondsindede mennesker går ind
> og ødelægger det, sletter det hele eller lægger helt andre
> billeder ind.

Det ved vi vidst godt alle sammen Og Steen har heller ikke
offentliggjort et password i sit indlæg, han spørger efter det, og det
er helt normal procedure her i gruppen. Man får naturligvis password'et
sendt privat.

> Hvis I vil
> vise jeres billeder til andre, så kan I sende passwordet
> via e-mail til dem, I stoler på. Aldrig skrive det her i
> gruppen.

Det havde vi en lang snak om i tråden "Er det mig der er en sur
kælling?", for 3 dage siden, sikkert den tråd du henviser til i det
følgende:

> [...]
> på Webshots eller en af hans medarbejdere, og han
> har handlet helt korrekt ved at beskytte en bruger.

Jeg tror ikke du er helt klar over sammenhængen. Denne NG har længe haft
et fælles album/konto på webshots som vi alle har uploadet billeder til.
Vi kendte alle adgangskoden til kontoen, som blev skrevet her i gruppen,
når nogen bad om det.

Det var ikke en administrator der ændrede adgangskoden, men en
"drillepind", der åbenbart mente han gjorde os en tjeneste.

Iøvrigt er det du fortæller mht. administratoren helt almindelig
grundlæggende og almen viden hos vante internetbrugere som f.eks. dem
der bruger denne NG.

> Hvis nogle af jer andre har skrevet jeres password
> her i gruppen, vil jeg anbefale jer at ændre det. Det
> vil jeg tro, I selv kan gøre på Webshots.

Som sagt har vi kun ét password, som vi alle har været fælles om at
bruge ... og vi er alle pinligt klar over at adgangskoden kan ændres på
webshots... det var jo det som "drillepinden" havde gjort.

Tilsyneladende har du heller ikke læst tråden "Webshots -->
dk-fritid-dyr-kat.dk med mere", for så havde du vidst, at der er planer
om at oprette et album på gruppens hjemmeside, der med tiden skal
erstatte Webshots

Når man er ny bruger af en nyhedsgruppe, er det meget vigtigt at man
ikke starter ud med at være en "kloge-åge" ... netop fordi der jo er
mange ting man som ny ikke kan vide....

Mvh. Jette

Fra : Jette

Dato : 06-07-02 00:45

"goofy" skrev:
> Hej NG
> Hva´er det blevet til m.h.t.webshots.

Den fortsætter lidt endnu....

> Hvilket password?

Jeg sender det lige til dig på privatadressen....

> Er siden opgivet?

Ikke endnu...

> er der lavet en ny?

Der kommer et album på dk-fritid-dyr-kat.dk.... jeg skal bare lige lave
det (regner med at kunne få tid til det i næste uge). Der kommer et
indlæg fra mig her i gruppen, når den er klar til brug.

Mvh. Jette