Hvor ligger fejlen ????
Fra : Esben Nielsen

Dato : 05-07-02 13:02

Hej NG !!!

Jeg har siddet og vredet hjernen de sidste par dage for at løse et problem
med mit hjemmenetværk.
Jeg har en TDC internetforbindelse tilsluttet min computer, og som så
igennem denne computer har en gateway forbindelse til en switch og videre
til to andre computere i huset. (ingen router)

Forbindelsen er med 10/100 mbit netkort, og switchen ligeledes, hvilket også
fungerer helt fortinligt.

MEN, de to computere med gateway-forbindelsen, har begge problemer med at
køre visse sidder på nettet (bla. www.bilsyn.dk , www.ictest.dk, mens andre
(langt de fleste) websider kører totalt smertefrit. Sider med homebanking
kører også problemfrit.
Jeg kører XP på de to af computere, men windows 98 på den ene af de to
gateway-forbindelser, men der er alligevel ingen forskel at se. Der er ingen
firewall slået til, og browserne (IE) skulle være up-to-date !

Jeg synes efterhånden at alle muligheder er afprøvet for at få
internetforbindelserne til at virke med alle sider, men resultatet er hver
gang det samme, og jeg står tilbage med et stort HVORFOR ???

Er der noget jeg har totalt overset ???
Eller er der nogen der har en forklaring på hvorfor jeg ikke kan se disse
sidder på mine "slave-computere" ???

Mvh.
Esben

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-07-02 13:52

Esben Nielsen wrote:
> Er der noget jeg har totalt overset ???

Har du kikke på antivirus, evt. slået det fra for at se om det hjælper?

Fra : Esben Nielsen

Dato : 05-07-02 14:57

Yep, jeg har ingen antivirus installeret i øjblikket.

Jeg har desuden fast ip-adresse fra min udbyder, kan det have noget med
ip-adresserne på gateway-computerne at gøre. De står til automatisk
tildeling ???

Mvh.
Esben

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-07-02 15:43

Esben Nielsen wrote:
> Yep, jeg har ingen antivirus installeret i øjblikket.

Ok, jeg har kikket på de to adresser du har givet, den føste
www.bilsyn.dk, fortæller browseren at adressen er
https://www.bilsyn.dk/index.html

Kan du tilgå fx tilgå

https://www.danskebank.dk/

og

http://www.danskebank.dk/

?

http://www.ictest.dk/ er et ikke eksiterne domain, kik evt. på
http://www.dk-hostmaster.dk/perl/Resolve.pl?host=www.ictest.dk

Har du evt. nogle flere URL'er.

Fra : Esben Nielsen

Dato : 05-07-02 17:10

UPS...kom jeg til at skrive ictest....mente faktisk www.iqtest.dk
Uanset om man skriver www.bilsyn.dk eller https://www.bilsyn.dk/index.html,
så skulle resultatet jo gerne blive det samme....og jeg tror heller ikke det
er der problemet ligger...hvilket jeg også lige kan bekræfte gennem en test
jeg alligevel lige har lavet.
Men det underlige er også at når computerne får direkte forbindelse til
internettet (uden netværk), så er der ingen problemer overhovdet. Da jeg jo
kun har en forbindelse til tre computere, så var hele ideen jo med at lave
et netværk netop, at alle 3 computere skulle have fuld internetadgang. Men
det virker altså kun "næsten"...

Men jeg synes bare det må være en lille detalje et-eller-andet sted der gør
at det kun er "hovedcomputeren" som glider igennem til alle websider, mens
at slavecomputerne på gateway-forbindelserne ikke har samme adgang til alle
sider ???

Et stort spørgsmålstegn ???????

Mvh.
Esben

Ps. Ja, jeg er stødt på flere URL'er som heller ikke virker på
slavecomputerne, men da må jeg lige se om jeg kan hitte dem igen. Fælles for
dem er som regel, at de er af mere avancerede karakter.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-07-02 17:25

Esben Nielsen wrote:
> UPS...kom jeg til at skrive ictest....mente faktisk www.iqtest.dk

Ok.

> Uanset om man skriver www.bilsyn.dk eller https://www.bilsyn.dk/index.html,
> så skulle resultatet jo gerne blive det samme....og jeg tror heller ikke det

Hvordan gik det med nedestående?

Hvad bruger du som gateway software?

Fra : Esben Nielsen

Dato : 05-07-02 22:27

Der er ingen problemer med www.danskebank.dk

gateway software bruger jeg bare den som nu ligger i XP, og de netbios
indstillinger der nu følger med.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 06-07-02 01:40

Esben Nielsen wrote:
> Der er ingen problemer med www.danskebank.dk

Både http og https virker fint for den danske bank?

Hvad får du forresten som fejl for de sites der ikke virker?