Amd 1400 TB
Fra : TjC

Dato : 05-07-02 19:33

Jeg har en AMD 1400 TB hvor det ene hjørne af kærnen er knækket, jeg har et
spørgsmål om der er nogen måde jeg kan "lave" den igen. Jeg kan få den til
at kører 1266 ved 133X9,5 og her kører den stabilt. Varmen på den er 59C. Er
det var taget i betragtning af at den er knækket?. Jeg troede at når hjørnet
var knækket af så var den død men det er den ikke. Nogen der kan hjælpe?

Ps. Hvad er sådan en Cpu værd, nu hvor jeg ved at den kan kører stabilt på
1266?

Fra : Jens Rauff

Dato : 05-07-02 13:38

Hvis CPU'en fungerer, så er det fint. Hvis der var knækket for meget af, så
var den død på stedet. At den er 59 grader varm har ikke noget med det
knækkede hjørne at gøre. Det er din køler, der ikke er "stor" nok. Hvis du
vil have den koldere må du købe en bedre køler. Mht prisen, så ville jeg
personligt ikke give mere end 150-200kr med den garanti, at den skulle virke
efter forsendelsen.

Mvh Jens Rauff

Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 05-07-02 15:38

> [...]
hjørnet
> var knækket af så var den død men det er den ikke. Nogen der kan hjælpe?

Jeg har lige futtet en XP 1900+ af og det på trods af at jeg var yderst
forsigtig.
En mikroskopisk flig af kernen er knækket af og det er nok.
1192,-kr. ud af vinduet, men har fået den op at køre med en ny tilsvarende.
Derimod min gamle Tbird 1100 er ikke så flot i kernen men må være mere
hårdfør da den stadig kører 1100.

Hilsen Erik.

PS. kender I den følelse 2 sek. efter at det går op for en at de mange kr.
ikke kan reddes hjem.!!!
Keine GARANTI.!!