Kan ikke være server i spil på internettet
Fra : carste lauridsen

Dato : 04-07-02 23:46

Hej ng

Jeg kan ikke hoste spil da spillet kun viser min interne ip på mit netværk
(kører igenem router netgear rp114) og ikke min externe ip addresse.
Jeg kan fint joine andre servere men kan ikke hoaste da de ikke kan finde
min ip ???

Fra : Michael Andreasen

Dato : 05-07-02 00:06

"carste lauridsen" <lausti@post.tele.dk> wrote in message
> Jeg kan ikke hoste spil da spillet kun viser min interne ip på mit netværk

Jeg tror ikke det er derfor at du ikke kan hoste spil, for hvis du giver
folk din eksterne IP - så *kan* de finde frem til din forbindelse.

> (kører igenem router netgear rp114) og ikke min externe ip addresse.

Jeg kender ikke denne router. Men er der mulighed for at forwarde den/de
porte dit spil benytter? For jeg tror det måske er derfor? Eller måske er
portene som spillet benytter lukkede, hvis der er firewall indbygget.

Michael

Fra : Harald

Dato : 05-07-02 10:18

"carste lauridsen" <lausti@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (kører igenem router netgear rp114) og ikke min externe ip addresse.
> Jeg kan fint joine andre servere men kan ikke hoaste da de ikke kan finde

Jeg har en anden netgear router men opsætningen er måske den samme, gå ind i
opsætningen under PORTS/PORT FORWARDING og sæt "Default DMZ Server" til din
lokale IP, så vil alle forespørgelser på porte som ikke er aktive gå til
denne IP.

Mvh
HK

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-07-02 10:18

Harald wrote:
> [...]
> lokale IP, så vil alle forespørgelser på porte som ikke er aktive gå til

Med ovenstående konfiguration, hvorfor ikke blot smide routeren ud?

Fra : carsten

Dato : 05-07-02 11:08

Tak for hjælpen Harald det virker nu

Fra : Harald

Dato : 05-07-02 11:49

"carsten" <lausti@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for hjælpen Harald det virker nu

Fint, men vær lige opmærksom på at du på denne måde har åbnet HELT OP for
direkte adgang til din PC, en anden måde er evt. at finde ud af hvilke porte
spillene bruger og så kun indtaste disse. Eller når du er færdig med at
hoste så gå ind i opsætningen og fjern "Default DMZ Server" igen, så er du
kun sårbar i den tid du hoster spilet.

Mvh
HK

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-07-02 11:51

Harald wrote:
> [...]
> spillene bruger og så kun indtaste disse. Eller når du er færdig med at

Brug evt. "netstat -na" på din maskine.