Hududslæt
Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-07-02 23:11

Jeg har en meget tør og revnet hud, som er i håndflader, finger og kun på
undersiden af hånden. Har det samme på den en fod under fodsålen.
Har fået testet 25 plaster på rykken og intet resultat. Har smurt med alt
fra hormonsalver til fugtighedscreme, men huden tørre og danner gulige
skorper der revner.
Har ingen kløe.
Ville være glad for evt. gode råd.
Hilsen
KH.

Fra : Jass

Dato : 04-07-02 23:30

Køb Decubal creme på apoteket, det er godt til al problemhud, har selv et
barn med astma eksem, alt andet hjalp ikke, men det gjorde decubal. Min
svigermor bruger det til samme problem som dit, og det hjælper.

Fra : cloe

Dato : 05-07-02 16:29

> "Kurt Hansen" <hans-kurt@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

En jeg en gang kendte havde samme problem, han kom i tanke om at naboens
hund fik levertran for at dens pels skulle blive pæn og god, han kom så til
at tænke, at hans hud jo var hans "pels" altså begyndt han at tage
levertran.................og det hjalp faktisk

Fra : Inger

Dato : 07-08-02 22:12

"Jass" <zulu@mail.com> skrev i en meddelelse
> Køb Decubal creme på apoteket, det er godt til al problemhud, har selv et
> barn med astma eksem, alt andet hjalp ikke, men det gjorde decubal. Min
> svigermor bruger det til samme problem som dit, og det hjælper.

Jeg har meget tør hud da jeg som barn havde børne eksem og astmaeksem.
Jeg har også i en årrække brugt Decubal, men jeg synes at det "fedter" i
lang tid efter, så man ikke kan røre ved noget. (Jeg ved godt at det _skal_
fedte, men ikke nædvendigvis i lang tid efter påsmørelse, selvom man ikke
bruger for meget).

Jeg har sidenhen fundet er produkt der hedder Mitzi fra firmaet Deb
Swarfega. Det forhandles ikke i butikkerne men jeg handler ved at ringe til
dem og bestille, og så får jeg et girokort sammen med cremen. Telefon i DK:
64 72 24 00.
Det gode ved denne creme er at den trænger hurtigt ind og blødgør/giver fugt
og derefter fedter den ikke!

Inger

Fra : Andersen

Dato : 06-07-02 12:03

> [...]
> Har fået testet 25 plaster på rykken og intet resultat. Har smurt med alt
> fra hormonsalver til fugtighedscreme, men huden tørre og danner gulige
Har du været ved hudlæge og kan psoriasis udelukkes ?

Jette