Fejl ved indsætning af ny række
Fra : René

Dato : 04-07-02 23:14

Jeg er ved at lave et almindelig person kartotek, men er kommet i
problemer, når der skal oprettes en ny bruger.
Mit kode ser ud som følger:

dim rs, sql1, sql2, sql3, sql4
dim brugernavn, password

brugernavn = request.form.item("brugernavn")
password = request.form.item("password")

sql1 = "Insert into PersonInfo(fornavn, efternavn) values ('øb',
'bøv');"
cn.execute sql1

set rs = server.createobject("adodb.recordset")

sql2 = "Select personId, fornavn, efternavn From PersonInfo where
fornavn='øb' AND efternavn = 'bøv';"
rs.open sql2, cn

session.contents( "personId" ) = rs.fields( "personId" )

sql3 = "insert into Login(personId, brugernavn, password) values
( "&session.contents( "personId" )&", '"&brugernavn&"',
'"&password&"' );"
cn.execute sql3

sql4 = "update personInfo set fornavn='Indtast fornavn',
efternavn='Indtast efternavn' where personId = "
&session.contents( "personId" )
cn.execute sql4

response.write( sql1 &"<BR>" )
response.write( sql3 )

Når jeg eksekverer sql3, melder serveren tilbage, at der er en
syntaksfejl i Insert into-sætningen.
Hvis jeg udskriver sql3, ser sætningen ud som følger:

insert into Login(personId, brugernavn, password) values ( 99,
'test', 'test' );

ser det ikke rigtigt ud. Jeg tænkte, om det kunne være noget med,
at cn ikke kan bruges flere gange, men jeg kan fint eksekverer
sql4.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne