Ryning af fisk
Fra : HB Nielsen

Dato : 04-07-02 21:08

Jeg har dd. købt en ryge ovn (da jeg er ved at være træt af fisk i normal
ovn) men jeg ved ikke hvordan fisken til tilbereddes eller hvorlang tid den
skal ryge osv.
Har du nogle fif du vil af med er jeg meget interesseret.

HB

--

\\ ! //
(@) (@)

Fra : Stefan Lund-Rasmusse~

Dato : 07-07-02 21:31

> [...]
den
> skal ryge osv.
> Har du nogle fif du vil af med er jeg meget interesseret.

Smut ned på biblioteket og lån en bog om rygning og saltning. Der findes et
par stykker eller tre, og du kan jo så selv vælge "din" metode ud fra
bøgerne.
Desværre ka jeg ikke give nogen tip her, da tilberedningen varierer
afsindigt meget, alt afhængig at fiskeart og størrelse, samt om den skal
varm eller kold-ryges.

De fleste angiver i øvrigt også hvordan man ryger kød - hvilket absolut kan
anbefales at prøve.

Stefan

Fra : Frank F. Nielsen

Dato : 07-07-02 21:25

Køb bogen: Saltning og Røgning skrevet af Preben Madsen - Aschenhoug's
forlag,
så er du godt på vej.

og lige et tip fra en anden hjemmeryger:

Hvis du skal ryge fisk, så skal du tørre dem i ca 14-20 dage først, ellers
er de ikke
til at få ild i.

Langt nemmere er det at røge fisk. !!!!

knæk og bræk