Red Hat 7.3 + Realtek RTL8139(A) PCI Fast ~
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 04-07-02 20:16

Nu har jeg lige fået konverteret min TDC Netexpres1 ATM adsl forbindelse
til Netexpres II med Speedstream 2601 router, så det ville være en smal sag*
at komme på nette med Linux.

Jeg købte så et net kort
Realtek RTL8139(A) PCI Fast Ethernet-netværkskort
hvor der på pakken stod ,win9x,win2000,winXP,linux
og kortet er på Red hats Compati. liste
http://hardware.redhat.com/hcl/?pagename=details&hid=3555

jeg kom da også på nettet på 1min med windows2000
indbygget/medfølgende driver- så kortet virker

i Red hats manual stå der kør network configuration i - start(k) - system -
men der er ikke noget der heder det der inde.

Hjælp ,,hvordan kommer jeg videre ?
jeg har på fornemelsen at kortet ikke er installeret under linux

*smal sag , sidst brugte jeg 1 uge på at prøve at compile pppoAtm mm. ind
kernel 2.4.18
uden der store held ,,fik tildelt ip ,,men fik også kernel error.

Jan Rasmussen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 04-07-02 20:26

On Thu, 4 Jul 2002 21:16:07 +0200, Jan Rasmussen wrote:

> [...]
> Ethernet-netværkskort hvor der på pakken stod
> ,win9x,win2000,winXP,linux og kortet er på Red hats Compati. liste

Har du prøvet "modprobe 8139too" som root?

Mvh.

--
"The concert is finito, my friends, goodnight!" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 04-07-02 20:50

Adam Sjøgren wrote:

> Har du prøvet "modprobe 8139too" som root?
>

> Mvh.

Nej, men det var lige det der skulle til
så nu køre det sku ,MENGE TAK !
jeg var ellers lige ved at forberede mig på
kernel modules compiling og timers trail and error
ligesom sidst.

Denne post er fra Knode news reader

Mvh. Jan Rasmussen

Fra : Bo Simonsen

Dato : 05-07-02 00:47

In article <3d24a6fe$0$16792$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Jan Rasmussen wrote:

> Nej, men det var lige det der skulle til
> så nu køre det sku ,MENGE TAK !
> jeg var ellers lige ved at forberede mig på
> kernel modules compiling og timers trail and error
> ligesom sidst.

Det undre mig at Kudzu ikke har sprunget frem og sagt den har fundet et
nyt netkort. Men altid noget du har fået det til at spille.

Bo Simonsen

Join the GNU generation

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 05-07-02 00:16

Adam Sjøgren wrote:

> Har du prøvet "modprobe 8139too" som root?

Mja, det er en ret midlertidig løsning, idet den ikke virker efter en
genstart. Sæt 'alias eth0 8139too' i /etc/modules.conf - så virker det også
efter en genstart.

/Rasmus

The day Microsoft makes something that does not suck,
is probably the day they start making vacuum cleaners.

Fra : N/A

Dato : 05-07-02 08:50

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 05-07-02 08:50

Adam Sjøgren wrote:

> Det er naturligvis tåbeligt at lave en løsning permanent, før man ved
> om løsningen er den rigtige.

Ja, men nu vidste han jo, at den virkede (jeg fik placeret mit indlæg
forkert i tråden).

/Rasmus

Life is that property, which a being will lose as a result of falling
out of a cold and mysterious cave 30 miles above ground level.
- HitchHikers Guide to the Galaxy, Douglas Adams

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 05-07-02 13:09

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Mja, det er en ret midlertidig løsning, idet den ikke virker efter en
> genstart. Sæt 'alias eth0 8139too' i /etc/modules.conf - så virker det
> også efter en genstart.
>
> /Rasmus

Ja det var så min næste spørgsmål, hvordan jeg automatiserede
modprobe,

jeg har samme "problem" med mit onboard lydkort C-media
der skal jeg skrive 'modprobe cmpci' hvordan ser det ud som alias ?

efter installation af nvidia driver er jeg også nød til at manualt
køre modprobe NVdriver ellers vil X ikke starte op efter reboot
alias ?

og nu vi aligevel har fat i "autoexec.bat"
hvor skal en mount -t vfat /dev/hda1 /mnt/win2kpar
placeres får at være permenent ?

Jan Rasmussen
Asus A7V333/AMD XP1800/512mb PC2700
Asus Geforce3-ti200
Dual Boot med Win2000

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 05-07-02 13:30

Jan Rasmussen wrote:

> jeg har samme "problem" med mit onboard lydkort C-media
> der skal jeg skrive 'modprobe cmpci' hvordan ser det ud som alias ?

alias sound-slot-0 cmpci
alias sound-service-0-0 cmpci
alias sound-service-0-1 cmpci
alias sound-service-0-2 cmpci
alias sound-service-0-3 cmpci

Men normalt er det nok at køre 'sndconfig'.

> efter installation af nvidia driver er jeg også nød til at manualt
> køre modprobe NVdriver ellers vil X ikke starte op efter reboot
> alias ?

alias char-major-195 NVdriver

> og nu vi aligevel har fat i "autoexec.bat"
> hvor skal en mount -t vfat /dev/hda1 /mnt/win2kpar
> placeres får at være permenent ?

/dev/hda1 /mnt/win2kpar vfat defaults 0 0

Du skal måske have rettet defaults, så den passer til dine behov.