Den fælder og gnaver i træ
Fra : Søren Foged

Dato : 13-02-01 16:02

Hej,

Min 9mdr hankat (hvis man da kan kalde den det - den er lige blevet eunuk)
er begyndt at fælde kraftigt. Er det fordi den tror det er forår eller
mangler den vitaminer eller ....

Den er også begyndt at gnave i træstumper (f.eks. knapperne på en pude jeg
har). Det troede jeg ikke katte gjorde - tror den at den er en hund eller
???

De bedste hilsner,

Søren

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-02-01 16:16

"Søren Foged" <sfo@bang-olufsen.dk> wrote in message
> Den er også begyndt at gnave i træstumper (f.eks. knapperne på en pude
jeg
> har). Det troede jeg ikke katte gjorde - tror den at den er en hund
eller

sweety gnavede også mine knapper ( også træknapper) i stykker... lå
simpelthen og gnaskede løs og savlede ud over det hele... jeg tror
virkelig han hyggede sig med det.... han er siden holdt op med det.. ( om
det er fordi de er gnasket i stykker og ikke er så interessante mere
eller hvad ved jg ike) jeg har med vilje ikke erstattet dem*G*

jeg tror personligt det er noget hyggeting...... han æltede løs på puden
imens...... og gør det stadig med et af vores tæpper....
--
Sabina Hertzum
Behind every good woman, lies a trail of men *SF*

Fra : Camilla Scharff

Dato : 13-02-01 16:23

Søren Foged <sfo@bang-olufsen.dk> skrev...

Hej Søren

> Min 9mdr hankat (hvis man da kan kalde den det - den er lige blevet eunuk)
> er begyndt at fælde kraftigt. Er det fordi den tror det er forår eller
> mangler den vitaminer eller ....

Der er ret stor forskel på, hvor meget og hvor lidt katte fælder - nogle
fælder i totter på bestemte tider af året, andre fælder jævnt hele året...
Du kan hjælpe den ved at børste den et par gange om ugen og dermed fjerne en
del af hårene, som den jo ellers ville få slikket i sig.

> Den er også begyndt at gnave i træstumper (f.eks. knapperne på en pude jeg
> har). Det troede jeg ikke katte gjorde - tror den at den er en hund eller
> ???

Lyder for mig som om den keder sig - de fleste dyr bliver "destruktive" når
de ikke har andet at tage sig til... Har du overvejet at få en kat mere?
Dette især hvis du/I har fuldtidsjobs og missen er alene mange timer om
dagen.

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Ann K.

Dato : 13-02-01 23:05

Hej Søren.
Prøv lige at se dit indlægs overskrift igen... Umiddelbart kom jeg til tænke
på om du husede en forklædt bæver *GRIN*
Undskyld - men de mere seriøse svar på dit spm er jo givet.... og jeg kunne
bare ikke lade være

Mvh Ann - der stadig har en porcelænstiger, som mangler dele af ørene...
Saga åd dem, da hun var ungkat

Fra : Silverflame

Dato : 14-02-01 13:03

Måske gnaver han fordi han taber tænder og så klør det...
Min hunkat gnaver også i ting og det er skat at hunhar tabt en tand. Har
gemt den, og er stolt som en rigtig mor*s*
Jeg ved ikke om det er det der er i vejen, men måske...
Giv han et eller andet som han gerne må bide i, og så kun den. Når han
begynder andre steder så giv ham det istedet for...
Bare et bud...
Potedask Winnie.

Fra : Malene Lynge

Dato : 18-02-01 12:44

"Silverflame" <nmt1362@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bare et bud...
> Potedask Winnie.
>
> prøv at give din kat et af de tyggeben man kan købe til hunde ( de små
aflange ) det bliver tilpas blødt når de gnaver så den ikke knækker
spidserne af de små hjørne og kindtænder, desude holder det tandkødet sundt
og skubber div. tandsten af. Træ har det jo med at splintre og kan sætte sig
fast i pocherne ( tandlødslommerne ) og give betændelse som faktisk kan føre
til parodontose, som igen fører til at tænderne løsnes og falder ud hvis det
ikke behandles ( ligesom hos mennesker). Sommetider er en grisehale at
foretrække, den dufter jo dejligt samtidig, det syntes kattene ihvertfald

Fra : Malene Lynge

Dato : 19-02-01 22:19