Compaq Armada V300 !
Fra : Mogens

Dato : 04-07-02 20:17

Jeg har lidt problemer med batteriet i denne Compaq,da den lukker helt ned ,
når batteristanden når ned på ca. 80%.
Når strømforsyning er sat til, er der ingen problemer, men så snart den
bærbare skal køre på batteriet alene, er det galt.
Nogen der kan hjælpe ?

Fra : K E Nielsen

Dato : 04-07-02 20:28

Er det et Nikkel-Cadmium batteri?

Fra : Mogens

Dato : 04-07-02 21:48

Der står ikke på batteriet, om det er et Nikkel-Cadmium batteri, men der en
tester på selve batteriet, og den viser at batteriet er fuldt opladet.
mvh Mogens

Fra : K E Nielsen

Dato : 04-07-02 22:19

Hvis det er et Nikkel-Cadmium kan det måske hjælpe at aflade batteriet helt
og oplade
det igen. Med NC batterier er det bedst af at aflade batteriet helt før det
oplades.
Batteriet kan jo også være defekt eller for gammelt og elektrisk slidt ned.

Fra : Martin Andersen

Dato : 06-07-02 00:13

Mogens gå i første omgang ind og kig her:

http://www.compaq.com/support/files/armada/us/index.html

jeg har haft lignende problemer med batterierne på Presario 700 serien, der
skulle man opdatere battericontrolleren med den fil der hedder sp21392
ftp.compaq.com/pub/softpaq/sp21001-21500/sp21392.exe

Men det kan være det er anderledes på Armada serien, jeg arbejder i
supporten for Presario serien

Mvh

Martin