dansk tastatur på RedHat 7.3
Fra : Carsten Tygesen

Dato : 04-07-02 19:27

Hej, jeg har under installation af Red Hat 7.3 ikke fået
markeret dansk tastaturlauout, og vil derfor gerne
spørge hvordan og hvor jeg kan konfigure systemet til
at fungere med dansk tastatur.

På forhånd tal.

Carsten Tygesen

Fra : N/A

Dato : 05-07-02 18:32

Fra : Rasmus Ladekjaer Ped~

Dato : 05-07-02 18:32

> Det kræver at man er logget ind som root. Det danske tastatur hedder dk-
> latin1

Hvad er forskellen på "dk" og "dk-latin1" ?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 05-07-02 19:25

Rasmus Ladekjaer Pedersen wrote:

> Hvad er forskellen på "dk" og "dk-latin1" ?

dk-latin1 har i modsætning til dk døde taster (dvs. du f. eks. kan taste ~
efterfulgt af n og få ñ eller ` + a = à).

/Rasmus

Life is that property, which a being will lose as a result of falling
out of a cold and mysterious cave 30 miles above ground level.
- HitchHikers Guide to the Galaxy, Douglas Adams