Skifte køler i køletårn
Fra : Ingolf

Dato : 04-07-02 16:11

Hej

Har lige inst nyt cpu, amd xp 1.40 ghz (1600+) Til den bestile jeg også en
køler "Thermaltake Volcano II" Som larmer af H til. Jeg havde en 800mhz
duron før, og hertil brugte jeg en silent saturn køler, som er meget mere
lysvag.

Eftersom målene på begge køletårne er de samme, kan man så ikke bare sætte
den lydsvage køler over på den nye køleblok? Den nye køleblok er en smule
bredere og højere, og vil sandsyndligt lede varmen bedre væk, så ved at
sætte den gamle blæserdel herover, skulle der vel ikke være noget i vejen
for?

Forsøgte at benytte kun den gamle køler til Duron, og her kom temp op på ca.
61 grader max, ved full load.
Det samme gør sig gældende med den nye... ja og.. ca 1-3 grader under, men
ca. samme temp ved full load.

En anden ting... min pc startede automatisk i nat... jeg har ikke sat noget
"Wake on lan/pci,mouse/keyb" til.. nogen der har prøvet det samme?

Amd athlon xp 1.4 ghz
Soltek 75-kav
512 mb 133mhz sdram

Fra : JRS

Dato : 04-07-02 17:36

"Ingolf" <DontSpamMes_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
> [...]
noget
> "Wake on lan/pci,mouse/keyb" til.. nogen der har prøvet det samme?

Har selv samme CPU og MotherBoard .. Køler min cpu med en silent Viking hvor
jeg har sat blæseren til 7 V i stedet for 12 V .. Så jeg vil skyde på at den
kører med omkring 1200 omdr ..
Tror fint du kan sætte den gamle blæser på .. Du kan jo altid prøve, og hvis
CPU'en bliver for varm, ja så må du jo gå tilbage ..
forresten bliver min CPU aldrig over 55C med en kabinet temp på omkring de
29-30C

MVH
JRS

Fra : Ingolf

Dato : 11-07-02 18:13

"JRS" <jrs@kvalme.dk> wrote in message
> [...]
> CPU'en bliver for varm, ja så må du jo gå tilbage ..
> forresten bliver min CPU aldrig over 55C med en kabinet temp på omkring de

Jeg skiftede blæserdelen, men uden den store effekt. Lidt varmere... 65
grader ved full load, og langsomt stigende, efter den passerde 67 grader,
stoppede jeg processen... så jeg forsøgte at sætte begge blæserdele på
køletårnet. En i toppen, og en i siden, alt varme blæses ud ved keyb port.
Det fik idle ned til 52 grader, mod før 59. Men full load er ca 63 og ikke
over... jeg vil dog også mene at sommervarmen, idag, spiller ind i forløbet.

Rumtemp.: 30 grader
Under cpu, 63 grader
Over cpu 48 grader
(Målt med inde/ude termometer)

Ser vildt ud, men jeg regner med at jeg kan tænde og slukke den ene blæser
gennem bios.. somehow. Ellers kan jeg montere en kontakt påp kabinettet til
den ekstra køler, som der åbenbart vil være behov for i sommervarmen...
(forbandede globale opvarming ;) )