Undefined index: submit
Fra : Thomas Hansen

Dato : 04-07-02 12:47

Jeg er lige igang med at lære php og har det installeret på IIS på en window
2000, når jeg forsøger at køre denne kode får jeg følgende fejl Undefined
index: submit

Er der en der har en god ide om hvad der er galt?

?php
if ($_POST["submit"]) {echo "it works!!";}

?>

<form method="post" action="<?php $_SERVER["$PHP_SELF"];?>">
First name:<input type="Text" name="first"><br>
Last name:<input type="Text" name="last"><br>
Address:<input type="Text" name="address"><br>
Position:<input type="Text" name="position"><br>
<input type="submit" name"submit" value="Enter information">
</form>

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 04-07-02 13:08

Thomas Hansen skrev:

> [...]
>
> Er der en der har en god ide om hvad der er galt?
>
> ?php
> if ($_POST["submit"]) {echo "it works!!";}

Brug if (isset($_POST["submit"])) {
   echo "Det virker!";
}

Fra : Thomas Hansen

Dato : 04-07-02 13:22

Tak til Jonas - det virker! :), men hvad gør isset? - i de fleste tutorials
jeg har set står det som jeg har skrevet først.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 04-07-02 13:37

Thomas Hansen skrev:

> hvad gør isset?

Tjek manualen.

Fra : Mads Jensen

Dato : 04-07-02 13:01

Hej

> <form method="post" action="<?php $_SERVER["$PHP_SELF"];?>">
Hvad med at skrive:
<form method="post" action="<?php $_SERVER[PHP_SELF];?>">

Samt evt. at fjerne klammerne i $_POST[submit], måske skrive $_REQUEST[]
istedet (dækker både $_GET/$_POST)

/Mads
--
Mads Jensen
http://ddfr.dk - Dansk Donaldist Forening

Fra : Jakob Kirkegaard

Dato : 07-07-02 11:27

Mads Jensen wrote:

> Samt evt. at fjerne klammerne i $_POST[submit], måske skrive
> $_REQUEST[] istedet (dækker både $_GET/$_POST)

Hvor ligger det smarte i, ikke at vide om brugeren har trykket submit
knappen eller selv sat submit variablen i url'en ?

--
mvh Jakob Kirkegaard

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-07-02 08:52

On Sun, 07 Jul 2002 12:26:52 +0200, Jakob Kirkegaard
<jkir00@control.auc.dk> wrote:

>Hvor ligger det smarte i, ikke at vide om brugeren har trykket submit
>knappen eller selv sat submit variablen i url'en ?

Det gør det lettere at skifte method, og det giver tekniske brugere
fleksibilitet til også at lave GET-requests, som de evt. lettere kan
bookmark'e.

Da både GET, POST og COOKIE kommer fra brugeren, ser jeg ikke noget
problem i at behandle det som én fælles (untrusted) kilde.

--
- Peter Brodersen

Fra : Jakob Kirkegaard

Dato : 08-07-02 12:54

Monday 08 July 2002 09:51, Peter Brodersen <usenet@ter.dk> wrote:

> [...]
>
> Da både GET, POST og COOKIE kommer fra brugeren, ser jeg ikke noget
> problem i at behandle det som én fælles (untrusted) kilde.

Ja, du har selvfølgelig ret i, at man kan sætte alle de post variable
man har lyst til (evt. via noget perl), hvorfor de må betragtes som
ligeså untrusted som GET variablerne.

Findes der egentlig en nogenlunde bulletproof metode til at afgøre om
data kommer fra formen eller fra egne (perl) scripts? Skal man evt.
udelukkende lægge fokus på data valideringen og så være ligeglad med
hvor dataene kommer fra?

--
mvh Jakob Kirkegaard

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 08-07-02 17:02

Jakob Kirkegaard skrev:

> [...]
>
> Findes der egentlig en nogenlunde bulletproof metode til at afgøre om
> data kommer fra formen eller fra egne (perl) scripts?

Nok ikke en skudsikker metode, men en af de ting, man kan gøre, er at se
på, hvad den henvisende side er. Hvis der ikke er nogen henvisende side
eller den henvisende side ikke er formularen, så er der nok noget galt.
Den er dog som sagt ikke skudsikker, eftersom man sikkert godt kan
indstille sit POST-script til at sætte Referer-headeren.

> Skal man evt.
> udelukkende lægge fokus på data valideringen og så være ligeglad med
> hvor dataene kommer fra?

Det lyder nok som en god ide.