ECS K7S5A igen igen
Fra : Jakob

Dato : 04-07-02 07:56

Hej NG

Efter at havde opdateret min bios, virker mit inbyggede net kort ikke det
bliver ikke opdaget mere at win98se eller RH 7.3, under win har jeg prøvet
at geninstallere driverne til bundkortet, men det hjælper ingen ting, jeg
har opdateret med den nyeste bios opdate. Er der nogen der har haft samme
problem. Net kortet er et SIS 900 tror jeg nok.

Efter opdateringen var der ikke noget at spore at ustabiliteten, dog uden at
havde afprøvet den over længere tid.

MVH Jakob

Fra : H.O.T

Dato : 04-07-02 08:10

"Jakob" <duckman_duck-nospam-@rocketmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> havde afprøvet den over længere tid.
>
> MVH Jakob
>

> Der ligger to former af opgradering på dees hjemmeside....Et med netkort
og en uden.....

Henrik

Fra : Jakob

Dato : 04-07-02 09:02

OKAY!!!

Prøver lige at kigge efter en ekstra gang.

Takker

MVH Jakob

Fra : Jakob

Dato : 04-07-02 09:11

Hej

Hvad gør man når man har opdateret sin bios med den forkerte bios-update
(uden lan), kan man "bare" opdatere med den der har lan...

Jeg startede med bios-update k7s5a020112.exe V.02/01/12 Release Date:
01/25/2002 og frem til dags dato "uden lan".
Skal jeg så starte med k7s5a020112lan.exe V.02/01/12
Release Date: 01/25/2002 eller bare den nyeste.

MVH Jakob

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-07-02 10:31

Jakob <duckman_duck-nospam-@rocketmail.com> skrev bl.a.:

> Hvad gør man når man har opdateret sin bios med den forkerte bios-
> update (uden lan), kan man "bare" opdatere med den der har lan...

Nu er du heldig med at du ikke kom til at opdatere med en BIOS til et helt
andet bundkort, for så havde du nok ikke fået liv i computeren. Heldigvis
ligner bundkortene med og uden LAN så meget, at det åbenbart ikke er et
problem. Vær forsigtig når du opdaterer BIOS'er. Det er _ikke_ morsomt hvis
det kikser :-/

> Jeg startede med bios-update k7s5a020112.exe V.02/01/12 Release
> Date: 01/25/2002 og frem til dags dato "uden lan".
> Skal jeg så starte med k7s5a020112lan.exe V.02/01/12
> Release Date: 01/25/2002 eller bare den nyeste.

Du smider bare den nyeste BIOS (m. LAN) på. Den indeholder alle rettelserne
fra de tidligere versioner, så én opdatering er nok. Den overskriver så
automatisk den "gamle" og du skulle være kørene igen (m LAN).

--
Lars

Fra : Jakob

Dato : 04-07-02 12:25

Man har da lov til at have lidt held her i livet.

Jeg prøver at smide opdateringen ind og ser om det virker.

Takker for hjælpen

MVH Jakob

Fra : Martin K

Dato : 04-07-02 12:35

Jakob wrote:
> Man har da lov til at have lidt held her i livet.
>
> Jeg prøver at smide opdateringen ind og ser om det virker.

Gør det, og meld lige tilbage hvad der sker

--
Martin K

Fra : Allan larsen

Dato : 04-07-02 13:15

Jeg har forespurgt hos en tekniker hos Bridema ( forhandler af ESC )hvorfor
du har
så store problemer med dit board.
Deres svar :
Windows 98SE understøtter ikke de nye bord uden problemer, det anbefales
at bruge min. Windows ME - Win.2000 eller Win.XP der IKKE skulle have
problemer med at fungere orentligt på denne type board.
( har selv prøvet disse tre - og det kører uden prob. med T-bird 1200
og T-bird X-1500 )
m.v.h. A.L.

Fra : Esben

Dato : 04-07-02 13:36

"Allan larsen" <alamo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:ag1e7f$cd8$1@sunsite.dk...
> [...]
> så store problemer med dit board.
> Deres svar :
> Windows 98SE understøtter ikke de nye bord uden problemer, det anbefales

Win98SE kører nu fint her på det board.

--
Esben

Fra : pk

Dato : 04-07-02 22:58

> [...]
> problemer med at fungere orentligt på denne type board.
> ( har selv prøvet disse tre - og det kører uden prob. med T-bird 1200

Jeg skal ikke benægte deres erfaring, men jeg har ihvertfald kendskab til 4
kort der alle kører med win98SE , inkl. vores egen pc nr. 2 . Og dette uden
problemer.

Poul Erik

Fra : Allan larsen

Dato : 05-07-02 05:47

> [...]
4
> kort der alle kører med win98SE , inkl. vores egen pc nr. 2 . Og dette

Derfor citere jeg også kun Deres svar.
Jeg forstod på dem at det var afhængig
af hvilke hardware man anvender da
disse jo skifter adr. efter fabrikat.
Har prøvet turen med et Intel E-850
tror jeg det hed - efter at have kæmpet
med det 3 dage ( o.b. lyd + lan ) m. 98se
installerede jeg ME - og alt var på plads.
98se har problemer med for mange samlede
eller for spredte IRQ adr. ( var forklaringen )
Det var ikke for at starte en debat om dette,
men kunne måske løse Jakob.s problem.
m.v.h. A.L. god week-end.