Skal jeg bestille vacc. eller den sidste s~
Fra : -[ F e r ]-

Dato : 04-07-02 07:54

Hej NG

Som nogen måske husker har vi lidt problemer med vores killing Gixxer.

Hun er den dejligste kat. Ingen tvivl. MEEEEEEN hun er ikke helt renlig.
DVS. det er hun i den forstand hun kan finde katte bakken til både nr.1 og
nr.2 hvis hun har lyst. MEN hun nyder at pisse på vores dyner og tæpper.
Hvilket er MEGET belastende i længden. Som det er nu, kan jeg ikke spærre af
til sove værelset. Selvom det ville være nummer et. men det kan man ikke.

Katte bakken er fin og ren.....

Det eneste som jeg kan give hende af undskyldning, er at vi begge er meget
stressede og ikke er særlæigt meget hjemme lige pt. (Står og skal flytte på
lørdag..)

vi har vasket med rodalon, vi har sprøjtet med feliway, hun har lært hun
ikke må komme i sengen (/ihvertfald når vi er der) Det hjælper ikke. Tror at
vi max har gået 4 dage, uden at en dyne eller et tæppe er blevet over
pisset.

Hun er nu ca 14-16 uger. Hun er en Internat killing.

Jeg skal egentligt bestille tid til vacc. nr. 2 nu. MEN en beslutning er
blevet taget, enten stopper hun med det pisseri, ellers kan vi ikke havde
hende. Option nr. 1 er at give hende væk, men hvem vil havde en kat der
pisser i dyner og tæpper? Den sidste løsning er ikke ret sjov det må
være den sidste sprøjte hos dyr lægen. (nu vil nogen sikkert himle op om jeg
er syg i roen og at jeg bare skal gemme alt væk i min lejlighed osv. osv.
men den bor altså på nogen fornuftige premisser som den må overholde.)

Mit spørgsmål til gruppen er.. Stopper hun med det pisseri når hun bliver
ældre/ neutraliseret (og hvortidligt kan man neutralisere)

Mvh Tommy Fer & Louise
Suzuki GSXR250 & GSXR400RR
og den lille pis kat Gixxer
http://fer.adsl.dk
tommy@fer.com

Fra : Pia J

Dato : 04-07-02 08:08

Jeg tror det lille pus er stresset. Hvis I skal flytte, så render I vel og
pakker og flytter rundt på alting, lige som hun havde vænnet sig til de
trygge omgivelser?

Hvad du skal gøre ved det vil jeg ikke beslutte for dig. En omvendt
kravlegård, så hun ikke kan komme ret meget rundt når I er ude? :)

:Pia

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 04-07-02 08:20

> [...]
>
> Hvad du skal gøre ved det vil jeg ikke beslutte for dig. En omvendt
> kravlegård, så hun ikke kan komme ret meget rundt når I er ude? :)

Hej Pia

Selvfølgelig vil jeg helst ikke af med den lille, elsker jo det lille kræ

Problemet er bare at før flytningen gik igang, var problemet der også
men i den nye lejlighed, kan vi lukke hende ude i gang og køkken når hun er
alene, håber at det er løsningen. Vi har indtil videre udskudt beslutningen
til vi er flyttet og vi er kommet på plads med en normal hverdag :D

mvh Tommy Fer

Fra : Pia J

Dato : 04-07-02 08:24

" -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> wrote in message
> Problemet er bare at før flytningen gik igang, var problemet der også

Det kan jeg godt huske, men jeg troede, det var gået over da I brugte
Feliway?

:Pia

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 04-07-02 08:55

On Thu, 4 Jul 2002 09:19:50 +0200, " -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> wrote:

> [...]
>alene, håber at det er løsningen. Vi har indtil videre udskudt beslutningen
>til vi er flyttet og vi er kommet på plads med en normal hverdag :D

   Uhm, min erfaring fra da vores to var små er at sådan noget
som tæpper, dyner og stof/tøj der ligger og flyder og som lugter af
"os" er et godt sted at besørge.... Vi vendte vores af med den slags
ved at ofre sofatæppet (De skulle jo nødigt sætte klør i sofaen),
sørge for at alt vasketøj kom i vasketøjskurven og at der altid var
lukket til soveværelset. Og det har hjulpet - selv om de får lov til
at myldre rundt som det passer dem i hele huset nu og selv om der
ligger tøj og tæpper og alting så går de pænt på kassen. Men nu har de
naturligvis osse lært at mennesker ikke er onde væsner og hvad de
ellers havde af forestillinger da de kom. :)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 04-07-02 11:27

Hej Tommy!
Har selv haft et kuld på 4 killinger, der tissede en del steder hvor de bestemt
ikke var velkomne til at gøre det! Lige nu tror jeg I skal gøre jer klart om I
kan "klare" situationen nogle uger endnu. Når katten er så ung, og der foregår
så meget omkring den, er der ikke per se noget underligt i at den er lidt
"utæt". Mit bedste gæt ville være at det nok skal gå over når den bliver en
smule større, og der falder ro over hjemmet.

Jeg ved helt sikkert hvor surt det er at kravle dødtræt i seng om aftenen, blot
for at mærke en lunken våd plet på dynen. Så er man klar til at smide kræet ud
af vinduet!" Som nogen har foreslået, kan I evt. lave en form for stort "bur"
til hende, med bakke og gode gemme/sovesteder. Her kan hun være når I ikke er
hjemme, måske en smule drastisk, men er det hensigtsmæssigt indrettet, synes jeg
ikke det er synd. Evt. kan det stå ved jeres seng når I sover, så hun kan være i
nærheden af jer. Som internatkilling har hun jo allerede oplevet lidt af hvert,
og hvis jeg stod i jeres situation, ville jeg nok give hende chancen for at
falde til ro og blive helt renlig, det kan garanteret godt lade sig gøre!

Vores killinger elskede at tisse i tæpper og dyner, og jeg fik forklaret at
tisset jo forsvinder nemt og fint ind i stoffet. Jeg tror de var ca. 5 måneder
før tisseriet helt holdt op, men siden har der aldrig været problemer. Når
killingerne først har lært at gruset i bakken er ligeså "praktisk", finder de
hurtigt ud af at det er STEDET, hver gang! Har I forresten prøvet meget
finkornet grus eller sand? Nogle katte er vildt kræsne hvad angår grus.

Håber situationen løser sig, både for jer og Gixxer!
Hilsen Dorthe ( - og tisse-killingerne Kalle og Dvaske, der aldrig flyttede
hjemmefra! )

" -[ F e r ]-" skriver:

Fra : marianne hellemose

Dato : 04-07-02 08:31

Hej Tommy
Det er et rigtigt svært spørgsmål, men jeg tror at der
er mange ting der spiller ind, I har travlt, og der er ingen tvivl om at
jeres stress påvirker hende, hun er alene, et
lille "barn" i en stor "ny" stresset verden. Killinger i den
alder er som regel meget trygheds/kontakt-søgende og
hun oplever nok at hun er "alene i verden" fordi I har travlt, så er der
det, at hun er internats-kat ved I noget
om den korte fortid hun har inden hun kom til jer ??

Jeg kan ikke huske om en katte-kammerat til hende, har
været oppe og vende, men specielt når det er killinger/
unge katte har de meget brug for en "ligestillet" uanset
hvor meget vi holder af de små kræ er der altså ting vi
ikke kan give dem, som de behøver en artsfælle til at få
opfyldt

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Pia J

Dato : 04-07-02 08:35

> unge katte har de meget brug for en "ligestillet" uanset
> hvor meget vi holder af de små kræ er der altså ting vi
> ikke kan give dem, som de behøver en artsfælle til at få
> opfyldt

Ja, efter jeg har været herinde og læse, så tror jeg aldrig jeg ville skaffe
en killing alene, ikke engang hvis jeg havde voksne katte, med mindre de var
meget legesyge.

:Pia

Fra : Denise

Dato : 04-07-02 10:23

Hej Pia

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message news:ag0tnt$5qc$1@sunsite.dk...

> [...]
skaffe
> en killing alene, ikke engang hvis jeg havde voksne katte, med mindre de

Nemlig. Der er faktisk dem der mener det er dyrplageri kun at få een lille
killing, og det er lige før jeg er enig. Jeg synes virkelig det er utrolig
synd for en lille killing at være uden en artsfælle, for uanset hvor meget
tid man giver den er det _aldrig_ det samme som at være sammen med, pusse
hos og lege med en anden killing/kat.
Hilsen Denise

Fra : Pia J

Dato : 04-07-02 10:28

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message
> synd for en lille killing at være uden en artsfælle, for uanset hvor meget
> tid man giver den er det _aldrig_ det samme som at være sammen med, pusse
> hos og lege med en anden killing/kat.

Nøjagtig som en hundehvalp skal ud at lege bideleg med jævnaldrende, et føl
har det bedst med en legekammerat, og menneskebørn bliver sære hvis de kun
går hjemme hos bedstemor.... Så det er jo ret logisk.

:Pia

Fra : Jette

Dato : 04-07-02 21:51

"Pia J" skrev:
> [...]
skaffe
> en killing alene, ikke engang hvis jeg havde voksne katte, med mindre

Jeps! Lige nøjagtig... det var også pga. de gode råd her i gruppen, at
min kæreste og jeg valgte at anskaffede to killinger i stedet for én. Og
når vi ser hvor godt de leger sammen, og hvor stor glæde de i det hele
taget har af hinanden, kan vi se vi gjorde det rigtige (det er jeg meget
taknemmelig for - stor tak til gruppen

Især nu når Tommy skriver at de ikke er ret meget hjemme, synes jeg det
ville være en god idé at få en kat mere .... det kunne jo også være at
Gixxer ville blive præget af en anden kat, der også bruger bakken. Under
alle omstændigheder ville jeg da give den lille miver en chance i det
nye hjem.

Mvh. Jette