Intet billede på skærmen...!
Fra : Michael Ringkvist

Dato : 03-07-02 22:12

Jeg købte i slutningen af juni følgende stumper til en ny PC:

Asus P4S533 Motherboard, PIV 1,6 GHz Proc., Codegen 6039L ATX
miditower, diske, RAM o.s.v. Kort efter var hele molevitten samlet!

Til min store fortvivlelse dukkede der intet billede frem på skærmen
når jeg tændte for strømmen! Køleelementer og diske starter godt nok
op; men på skærmen sker der ikke noget! Jeg har prøvet at skifte
grafikkort og skærm - uden succes.

Jeg håber en eller anden kan give mig et hint, at arbejde videre med.

mvh
Michael Ringkvist

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 03-07-02 22:41

Michael Ringkvist <michael@ringkvist.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f53d53f.0207031312.6db0d2e7@posting.google.com...
> Jeg købte i slutningen af juni følgende stumper til en ny PC:

Har du prøvet at resette bios? Nogle gange har fabrikanterne deaktiveret
bios
for at spare på batteriet.

Mvh. Finn

Fra : Michael Ringkvist

Dato : 04-07-02 05:15

"FINN EGMOSE" <fimus@post.tdcadsl.dk> wrote in message news:<afvqqo$pns$1@sunsite.dk>...
> [...]
> nyhedsmeddelelse:3f53d53f.0207031312.6db0d2e7@posting.google.com...
> >
> Har du prøvet at resette bios? Nogle gange har fabrikanterne deaktiveret

Hej Finn!

TAK for dit hurtige input! Jeg har ikke prøvet at resette bios, idet
jeg slet ikke kommer frem til muligheden for at gå ind i bios. Kan den
resettes på anden vis, end inde fra bios?

I løbet af natten har jeg taget alt fra undtaget grafikkort, ram og
processor. Herved har jeg fået noget flimmer frem på skærmen, der godt
nok er ubrugeligt; men til gengæld er der langt mere på skærmen end
der har været før. Dertil skal dog nævnes at det ikke er hver gang, at
den omtalte flimmer dukker op...! Nok snarere hver tredje gang.

Jeg ved ikke om det giver nogen som helst klarhed over situationen
(det gør det i hvert fald ikke rigtig for mig).

Med venlig hilsen
Michael Ringkvist

Fra : reno

Dato : 04-07-02 06:54

Jeg har haft samme problem med mit system engang, der tog jeg bare og
rensede kontaktfladerner på mit grafikkort med et viskelæder, og sørgede for
at det blev skubbet helt ned i soklen på bundkortet, men det kan måske være
soklen på det nye bundkort som er i stykker.
mvh. reno

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 04-07-02 09:44

Michael Ringkvist <michael@ringkvist.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f53d53f.0207032014.2547e7d3@posting.google.com...

> Hej Finn!
>
> TAK for dit hurtige input! Jeg har ikke prøvet at resette bios, idet
> jeg slet ikke kommer frem til muligheden for at gå ind i bios. Kan den
> resettes på anden vis, end inde fra bios?

Den resettes ved at flytte jumperen ved batteriet i nogle få sekunder og
der efter flytte den tilbage til default. Husk at computeren skal være
slukket mens du gør det. Det må være beskrevet i manualen til dit
bundkort.Det kan også
være dårlig forbindelse til grafikkortet.Jeg har engang været udsat for en
cpu
blæser der fik bundkortet til at vibrere så meget at grafikkortet ikke fik
ordentlig kontakt og kun gav sort skærm og i bedste tilfælde lidt flimmer på
skærmen.

Mvh. Finn

Fra : Thf

Dato : 04-07-02 19:42

> [...]
>grafikkort og skærm - uden succes.
>
>Jeg håber en eller anden kan give mig et hint, at arbejde videre med.
På min ældre P4 skal ram kredse sidde i par, check om det også gælder med
dit mobo.
Ellers sker det samme på min, alt starter, men intet billede, måske er det
det.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S