Asus P3B-F
Fra : Ole Sørensen

Dato : 03-07-02 21:28

   Hej alle.

Hvor stor harddisk kan et Asus P3B-F håndtere? (såfremt bios ikke er
opdateret) Og er 1000,- for bundkort og P3 500 MHz ok?
Ole Sørensen

Ved direkte svar: Erstat x med o i efternavn.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 03-07-02 21:41

Hej

> Hvor stor harddisk kan et Asus P3B-F håndtere? (såfremt bios ikke er
> opdateret) Og er 1000,- for bundkort og P3 500 MHz ok?

Jeg ved ikke med harddisken, men prisen er for høj. For under 1000,- får
du en AMD Socket A Duron 850Mhz og bundkort som med sikkerhed klarer op
til minimum 132Gb diske.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Ole Sørensen

Dato : 04-07-02 05:28

On Wed, 03 Jul 2002 22:40:30 +0200, Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> wrote:

>Jeg ved ikke med harddisken, men prisen er for høj. For under 1000,- får
>du en AMD Socket A Duron 850Mhz og bundkort som med sikkerhed klarer op
>til minimum 132Gb diske.

Ok, takker for oplysningen
Ole Sørensen

Fra : Jesper Godsk Nielsen

Dato : 04-07-02 06:21

">
> Hvor stor harddisk kan et Asus P3B-F håndtere? (såfremt bios ikke er
> opdateret) Og er 1000,- for bundkort og P3 500 MHz ok?

1000.- er meget for højt, har lige købt p3b-f og en celeron 466 for 400.- så
du skal vist ha presset din sælger lidt :)

Hvis du opdaterer din bios kan den vist nok godt klare de store diske, men
husk dog at du kun får UDM33 på din IDE controller.

Fra : Leony

Dato : 04-07-02 11:49

"Ole Sørensen" <ole.sxrensen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor stor harddisk kan et Asus P3B-F håndtere? (såfremt bios ikke er
> opdateret) Og er 1000,- for bundkort og P3 500 MHz ok?

Dato for release af den nyeste BIOS er 30/6-2000 ifølge:
http://www.pcdrivers.com/bios3.htm
(næsten nederst)
Asus skriver desværre ikke noget om hvor store diske BIOS understøtter:
http://download.asus.com.tw/mb_alllist.asp
(findes i højre spalte under slot 1)
Jeg tror dog ikke at en 20 GB disk volder problemer.
I et nødstilfælde kan du bruge den BIOS software som de fleste
harddiskfabrikanter har lavet.
Det er et lille stykke software som sørger for at du kan få den fulde
udnyttelse af din harddisk, selvom BIOS ikke understøtter store diske.
Du kan læse om dem her:
http://www.fixup.net/tips/20gb/20gb.htm

1000 kr er måske lige i overkanten.
Du kan købe nyt bundkort og ny cpu (1000 MHZ) til den pris på edbpriser.dk

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Ole Sørensen

Dato : 04-07-02 13:54

On Thu, 4 Jul 2002 12:49:21 +0200, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

>1000 kr er måske lige i overkanten.
>Du kan købe nyt bundkort og ny cpu (1000 MHZ) til den pris på edbpriser.dk

Ville bruge den som filserver, med det er droppet igen

Jeg takker alle for svarene.
Ole Sørensen