DDR-ram - forskellige type?
Fra : Unen

Dato : 03-07-02 21:38

Hej NG!

Man kan få DDR-ram i forskellige typer f.eks.
DDR-2100 (266 MHz)
DDR-2700 (333 MHz)
DDR-3000 (366 MHz)
DDR-3200 (400 MHz)

Intel-chipsettet 845E understøtter kun DDR-2100. Ville man få noget ud af at
købe DDR-2700 eller højere og sætte i? (uden OC)

Hvis jeg f.eks. købte DDR-3000 og satte i, ville det så betyde at rammere
ville kunne tåle at blive OC til 366 MHz?

Er der overhoved nogle motherboards/chipset der undersøtter DDR-3200? Jeg
synes ikke jeg har kunne finde nogle.

Og et lille tillægs sprøgsmål: Jeg ønsker en god kvalitets ram, der kan
klare en lav CAS etc. Hvilket mærke skal jeg gå efter? Prisen svinger
alligevel kun nogle få hunderede max.

Håber jeg fik det hele med og min spørgsmål ikke er blevet alt for kringlet
:0)
/Sune

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 03-07-02 22:24

Unen <***REMOVE***duper@post.tele.dk> skrev bl.a.:

> [...]
>
> Intel-chipsettet 845E understøtter kun DDR-2100. Ville man få
> noget ud af at købe DDR-2700 eller højere og sætte i? (uden OC)

Nej. "DDR-2700" betyder bare at det er garanteret til at kunne klare 333MHz
(166MHz).

> Hvis jeg f.eks. købte DDR-3000 og satte i, ville det så betyde at
> rammere ville kunne tåle at blive OC til 366 MHz?

Ja, hvis resten af systemet kan klare det. RAM'en skulle kunne følge med
indtil de "366" MHz

> Og et lille tillægs sprøgsmål: Jeg ønsker en god kvalitets ram,
> der kan klare en lav CAS etc. Hvilket mærke skal jeg gå efter?
> Prisen svinger alligevel kun nogle få hunderede max.

Det Crucial RAM jeg har haft haft mellem hænderne, har kunne klare en del
uden at brokke sig. Prøv at kikke lidt i OC gruppen. Der er garanteret nogen
der kender til noget super DDR RAM.

> Håber jeg fik det hele med og min spørgsmål ikke er blevet alt
> for kringlet

Nej... så længe det kan deles i små bidder

--
Lars