Forvirring efter inst. af PhP
Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-07-02 20:57

Lad det være sagt strax: jeg er helt grøn udi Apache/PhP.

Jeg kører Windows XP Pro på dansk
Jeg har installeret Apache 1.3.26
Jeg har installeret PhP 4.2.1

Når jeg afvikler en testfil med phpinfo(); får jeg et skærmbillede med
forskellige oplysninger - altså virker lortet!!!

Men hvorfor fortæller den mig at versionen er PHP Version 4.2.0, når
det nu er en 4.2.1 jeg har downloadet?

Hvorfor angiver den Configuration File (php.ini) Path til at være
"c:\winnt", når php.ini faktisk ligger i "c:\windows"?

Måske betyder disse detaljer ikke noget, men jeg er usikker. Er der
nogen der kan verificere dette?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : JOL

Dato : 04-07-02 06:40

Tjaa.... man kunne også gå den nemme vej.. hent det hele i EN installations
pakke...
FOXSERV er navnet her er URL: http://foxserv.linuxmax.net/portal.php

Den sætter det hele op for dig, perfekt til dem der blot vil have en
appacheserver med php og database + et hav af andet guf med.. let og lige
til!

Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-07-02 07:10

On Thu, 4 Jul 2002 07:39:41 +0200, JOL wrote:

> [...]
>
>Den sætter det hele op for dig, perfekt til dem der blot vil have en
>appacheserver med php og database + et hav af andet guf med.. let og lige

Joeh, men installationen gik nu glat nok. Bortset fra at jeg ikke kan
forstå at det skal være så "nørdet", at man efter installationen
manuelt skal kopiere og omdøbe filer til Windows og Windows\Systen,
samt tilrette og tilføje linier i ini- og konfigurationsfiler o.s.v.
Det kunne altsammen let være indbygget i installeringsprogrammet.

Nå, bortset fra det, foretrækker jeg at lære det fra bunden. Hvis jeg
kommer ret meget videre med dette, er det jo rart at vide hvad der
foregår og hvor skidtet ligger.

Men jeg savner stadig svar på mit spørgsmål

Venlig hilsen
Kurt Hansen