ASUS A7V BUNDKORT HJÆLP
Fra : Lasse

Dato : 03-07-02 21:15

Hej

Jeg har et ASUS A7V bundkort med en 800 MHz cpu....
Ville jeg kunne køre med en f.eks 1400 MHz cpu?? Er kommet lidt i tvivl
eftersom inde på ASUS's hompage fremgår det, at det max kan klare en 1000
Mhz ikk? (eller er jeg helt gal på den??)

http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v/overview.htm
AMD® ThunderbirdT / DuronT 550MHz ~ 1GHz processors.

På forhånd tak!

Venlig hilsen

Lasse

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-07-02 22:20

Lasse wrote:
> [...]
>
> http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v/overview.htm
> AMD® ThunderbirdT / DuronT 550MHz ~ 1GHz processors.

Ja hvis du kan finde en T-bird med 200 MHz FSB og den må ikke være
låst - de er ved at være sjældne. Du skal så have en af de nyere bioser.
http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm
Overvej en Duron 1300, som i mange tilfælde - men ikke alle - vil være
hurtigere end T-birden.
--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 03-07-02 22:25

> [...]
> eftersom inde på ASUS's hompage fremgår det, at det max kan klare en 1000
> Mhz ikk? (eller er jeg helt gal på den??)

Det kan du desværre ikke.
Jeg satte selv en XP1800 i (1533mhz), og den virkede skam også fint, den
kørte bare kun med 1100 mhz.( 100 mhz FSB) Når jeg satte FSB til 133 mhz for
at få den rigtige clockfrekvenz ville bundkortet slet ikke starte, og jeg
måtte resette bios for at få gang i den igen. Så der kom lige en ekstra
udgift til et nyt bundkort.

Andreas Jeppesen

Fra : Jacob Rasmussen

Dato : 03-07-02 22:37

Lasse wrote:

> [...]
> eftersom inde på ASUS's hompage fremgår det, at det max kan klare en 1000
> Mhz ikk? (eller er jeg helt gal på den??)

Prøv at se nærmere på denne side:

http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm

/Jacob

Fra : o&u

Dato : 04-07-02 09:14

On Wed, 3 Jul 2002 22:15:27 +0200, "Lasse" <wibroe@worldonline.dk>
wrote:

>Hej
>
>Jeg har et ASUS A7V bundkort med en 800 MHz cpu....
>Ville jeg kunne køre med en f.eks 1400 MHz cpu?? Er kommet lidt i tvivl

Kun hvis du har et A7V af revision 1.05 eller nyere !
Jeg kan godt se, at der på edbpriser er en fsb200 cpu 1400 MHz. Men
den har jo 14x multiplier. Chipsettet er kun født med 12.5x
multiplier, og for 13x og 14x skal multiplier remappes. Så en 1400 fsb
200 har 5x multiplier, og bios (for de nyere revisioner) remapper det
til 14x. 12.5x remappes til 13x.
Hvis du derfor har en gammel udgave, vil det gå helt galt: 500 MHz !

Jeg vil også anbefale en duron 1300, eller en thunderbird 1100, fsb
200.

For at boote med duron 1300 (morgan core) skal bios være fra version
1008 eller nyere. Det skal du forberede med din gamle cpu. Morgan
betyder, at cpu'en understøtter SSE og har prefetch.
Dette har en thunderbird 1400, fsb 200, ikke.

En thunderbird 1400 fsb 200 er meget svær at køle ! den brænder 75
watt af.
En duron 1300 har mindre cache og varmer derfor mindst 10 watt mindre
end en tilsvarende thunderbird.

Alternativt kan du købe et A7V133 bundkort på www.demoshop.dk
Det er ikke dyrt (5-600 kr) og det tager sdram og kører mindst
13x133,33=1733 MHz

mvh

John

Fra : Lasse

Dato : 04-07-02 11:40

Hej Allesammen!

Tusind tak for jeres gode og forståelige svar!!

Jeg tror jeg vil overveje et nyt bundkort! Har ellers været supertilfreds
med mit a7v, har aldrig haft problemer! superstabilt!

Med venlig hilsen

Lasse

Fra : Lasse

Dato : 04-07-02 11:42

Ellers må jeg også bare nøjes med en 100 mhz FSB og så se hvad min 1400 cpu
ender på....