hjælp til nu pc og hvad betyder BOX NORTH~
Fra : -=Michael=-

Dato : 03-07-02 20:46

hvad menes der med CPU PENTIUM 4 2000 MHz S478 BOX NORTHWOOD ??

Betyder det at den også er med blæser???

jeg har tænkt på at bygge en ny pc ,og da jeg ikke har rodet med det så
meget kunne jeg godt lige tænke mig at høre jeres mening om det .. den skal
kunne spille de mest gænge fps spil ..hvad siger i til :

RAM 512 MB DDR PC2100 KINGSTON 266MHz 184PINS

MB ASUS P4B533-V SKT 478 I845E 3xDDR AGP 4X 6xPCI 1xCNR ATA/100 LYD/LAN/VGA
USB

KABINET ATX MIDITOWER STANDARD SORT P4 300 WATT STRØMFORSYNING

HD 80.0 MAXTOR 7200 RPM ATA/133 D740X LOW-NOISE

FLOPPYDREV 1.44MB

CPU PENTIUM 4 2000 MHz S478 BOX NORTHWOOD

CDR IDE LITEON 40/12/48 RETAIL "SMART-BURN"

hilsen

michael

Fra : Martin S.

Dato : 03-07-02 21:24

"-=Michael=-" <michael@vvs.dk-nospam> skrev i en meddelelse
> hvad menes der med CPU PENTIUM 4 2000 MHz S478 BOX NORTHWOOD ??
>
> Betyder det at den også er med blæser???

Box = inkl. blæser og køler, og 3 års garanti fra Intel. S478 = Socket 478,
Northwood = nyere model end de "ældre" P4 og har 512 kb cache, 0,13 micron
teknologi og mindre varmeudvikling.

> [...]
skal
> kunne spille de mest gænge fps spil ..hvad siger i til :
>

> RAM 512 MB DDR PC2100 KINGSTON 266MHz 184PINS

Ikke tosset. Måske skulle du hellere købe PC2700 DDR fra Samsung (tester
bedre)

> [...]
>
> FLOPPYDREV 1.44MB
>
> CPU PENTIUM 4 2000 MHz S478 BOX NORTHWOOD
>
> CDR IDE LITEON 40/12/48 RETAIL "SMART-BURN"

Til spil osv. skal du nok tænke Geforce 4 TI 4200 baner eller ATI Radeon
8500, Du kan vist ikke regne med særlig meget performance ud af Onboard
VGA-kort.

mvh. Martin S.

Fra : N/A

Dato : 03-07-02 21:58

Fra : Martin S.

Dato : 03-07-02 21:58

> ups havde glemt at skrive :
> VGA 64 MB GFORCE4 MX440 ASUS V8170 TV-OUT
>
> jeg ved godt at det er mx, men det kan da fungere.. right ?

Fungere kan det.. En af mine venner har købt det kørt. Han er lidt skuffet.
Til prisen er det da ok, og kan naturligvis godt køre fx. quake3 i 1024 uden
problemer osv. Men jeg tror f.eks. at Doom III vil få det ned. Og så kan man
jo sige at Doom III vil sænke alle kort...Men hvis du køber et TI4200 som
min. så er du lidt bedre garderet. Det ville jeg ihvertfald gøre, eller købe
et Gef.3 TI200/500...
MX er ikke imponerende. Men et udmærket lowend kort.

Martin S.

Fra : Leony

Dato : 04-07-02 10:44

"-=Michael=-" <michael@vvs.dk-nospam> skrev i en meddelelse

> ups havde glemt at skrive :
> VGA 64 MB GFORCE4 MX440 ASUS V8170 TV-OUT
> jeg ved godt at det er mx, men det kan da fungere.. right ?

Der skulle jo komme ny chip fra Nvidia til efteråret, så et råd kunne være
køb billigt nu og invester sparepengene til efteråret.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : N/A

Dato : 04-07-02 19:16

Fra : JRS

Dato : 04-07-02 19:16

"René Jensen" <rene.jensen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm... hvad er idéen så i at investere i et nyt grafikkort nu, hvis man
> alligevel skal ud og investere i det nye fra Nvidia til efteråret? -IMO
> så vil jeg enten køre med mit nuværende grafikkort eller købe et
> Geforce4 og så skide det nye Nvidia kort/chip et stykke...

Det bliver jo lidt svært da han er ved at samle en ny comp .. Og der er nok
ingen der kan leve med onboard grafik et helt år ...
Har selv MX440 og den kører nu fint nok . Ikke nogen vædeløber og giver mig
da heller ikke mere end 4900 point i 3Dmarks2001se ..

MVH
JRS

Fra : René Jensen

Dato : 05-07-02 17:54

JRS wrote:
> Det bliver jo lidt svært da han er ved at samle en ny comp .. Og der er nok
> ingen der kan leve med onboard grafik et helt år ...

Ehh... hvor nævner han at kun har onboard grafikkort?

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Leony

Dato : 04-07-02 21:46

> [...]

> så vil jeg enten køre med mit nuværende grafikkort eller købe et
> Geforce4 og så skide det nye Nvidia kort/chip et stykke...

Ideen var jo at det MX kort han har kig på var rimeligt billigt, derfor er
investeringen ikke så alvorlig og han køber et hæderligt grafikkort, der kan
sælges til en der ikke stiller krav om de nyeste og kraftigste. Hvis man vil
sælge og købe en af de nye kort.
Der er kun 3 måneder til efteråret (på kalenderen, ikke vejrmæssigt), det
vil være ærgeligt at investere mere, når nu der kommer noget nyt som skulle
få Geforce 4 til at ryste i bukserne (i hvert i følge diverse
nyhedsklummeskribenter forskellige steder).

Fra : René Jensen

Dato : 05-07-02 17:55

Leony wrote:
> [...]
> få Geforce 4 til at ryste i bukserne (i hvert i følge diverse
> nyhedsklummeskribenter forskellige steder).

Stadig, jeg synes nu ikke der er grund til at købe en MX kort, hvis man
kan se de første hardware test om ca. 3 måneder, hvis man kan leve med
sit nuværende grafikkort ... bare spild af penge.

Med venlig hilsen,
René Jensen