Kan USB2 bruges på en pentium150?
Fra : dion

Dato : 03-07-02 19:45

Jeg har en ældre Dell P150 bærbar. Ved at ofre en tusse på et PCMCIA-USB2
kort kunne dens anvendelsesmuligheder øges meget.

Men risikerer jeg at blive til grin på grund af for lav processorkraft?
Den kører win98se rimelig godt.

Fra : Martin S.

Dato : 03-07-02 21:35

"dion" <wrong@spam.moj> skrev i en meddelelse
> [...]
> kort kunne dens anvendelsesmuligheder øges meget.
>
> Men risikerer jeg at blive til grin på grund af for lav processorkraft?

Problemet er nok snarere om du overhovedet kan bruge et PCMCIA-USB (1 eller
2) kort til din pc.
Svjh så er de PCMCIA kort 32 bit, og hvis din bærbare kun understøtter
PCMCIA 16 bit, så har du et major problem.
Og jeg tror ikke du kan få 16 bits kort med USB-port... Men jeg ved det
ikke.

Hvis og kun hvis det lykkes dig med et USB 2, så kan man jo sige at jo du
kan vel udnytte det en smule - dvs. med kompatibiliet mellem andre USB2
enheder og således få en hurtigere dataoverførsel. Men at nå op til 480 Mbit
er nok umuligt - på basis af din CPU hastighed og hardware begrænsninger i
øvrigt. En bedre overførsel end USB 1 sådan ca. op til 60-70 Mbit er nok
realistisk mod de normale max. 12MBit.. (men så har du også en hurtig
harddisk i den "gamle" maskine)

Mvh. Martin S.

Fra : dion

Dato : 03-07-02 23:04

> [...]
> øvrigt. En bedre overførsel end USB 1 sådan ca. op til 60-70 Mbit er nok
> realistisk mod de normale max. 12MBit.. (men så har du også en hurtig

Tak for 1.klasses information!