Kan mit bundkort skades af defekt processo~
Fra : J. V. Rasmussen

Dato : 03-07-02 19:26

En af mine venner vil prøve sin processor på mit bundkort for at se om den
er defekt. Kan mit bundkort tage skade af det?

Fra : Ole Axelsen

Dato : 03-07-02 19:25

"J. V. Rasmussen" <voersaa@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> En af mine venner vil prøve sin processor på mit bundkort for at se om den
> er defekt. Kan mit bundkort tage skade af det?

Ja det kan det faktisk. Jeg kender selv et eksempel med en CPU, der smadrede
2 boards før den blev opgivet.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-07-02 02:08

In article <afvfac$8ka$1@sunsite.dk>,
"J. V. Rasmussen" <voersaa@post.tele.dk> wrote:

> En af mine venner vil prøve sin processor på mit bundkort for at se om den
> er defekt. Kan mit bundkort tage skade af det?

Kan du brænde en sikring ved at kortslutte kontakten ?

Hvis ja, så kan en defekt processor også ødelægge bundkort.