Test port 25 på IP.......
Fra : Torben Brøndum

Dato : 03-07-02 18:34

Hej,

Hvordan kan jeg teste, om port 25 ikke er lukket f.s.a. vor mail IP...altså
for at teste for om vor internetudbyder ikke har lukket/lukket op for porten
gennem vor ADSL forbindelse.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Jesper Frank Nemholt

Dato : 03-07-02 20:12

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> wrote in message
> [...]
IP...altså
> for at teste for om vor internetudbyder ikke har lukket/lukket op for

telnet hostname 25

/Jesper

Fra : Kent Friis

Dato : 03-07-02 20:29

Den Wed, 3 Jul 2002 21:11:52 +0200 skrev Jesper Frank Nemholt:
>"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> wrote in message

>IP...altså
>porten
>
>telnet hostname 25

Mon ikke der menes indgående...

Mvh
Kent
--
.~. .~.
/V\ From Palm Pilot to S/390 /V\

Fra : Thomas B. Johansen

Dato : 03-07-02 20:49

bare send en mail til bounce@dknet.dk
det bør være tilbage igen med det samme........... jeg bruger den tit og
retur mail kommer altid inde for få sekunder

Mvh
Thomas Johansen

Fra : Kent Friis

Dato : 03-07-02 20:55

Den Wed, 3 Jul 2002 21:48:53 +0200 skrev Thomas B. Johansen:
>bare send en mail til bounce@dknet.dk
>det bør være tilbage igen med det samme........... jeg bruger den tit og
>retur mail kommer altid inde for få sekunder

Men den kræver jo så til gengæld at han allerede har brugt tid på
at sætte en mailserver op, incl. MX-record.

En anden løsning ville være at sørge for at et eller andet lytter
på port 25, og så finde en af de der portscan sider...

--
The revolution has just begun.

Fra : Torben Brøndum

Dato : 03-07-02 21:33

Det handler om, at udbyder, der også hoster domainet og har lave MX reg. i
DNS, skulle have lukket for udgående post
på den IP som routeren har...dette skulle der være åbnet for
igen...måske...og det er det jeg vil finde ud af.

Altså vi kan (måske) ikke sende udgående post då Ip er spærret på,port 25 og
indgående post er der ingen problemer med.

udbyder påstår, at der ingen spæring er på port 25..nu, men jeg kan ikke få
lov til at sende udg. post.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Flemming Riis

Dato : 03-07-02 21:47

> udbyder påstår, at der ingen spæring er på port 25..nu, men jeg kan ikke

> lov til at sende udg. post.

Telnet inde fra til en give mail host feks telnet mail.tele.dk smtp så burde
du få en respons fra deres mail server og lav så en quit.

Installer dit mailsoftware start det , gør det samme indefra telnet
127.0.0.1 smtp på din mail server så burde du få et respons lav derefter en
quit

Få en eller anden til at lave en telnet til din host på ipnummer ude fra på
mit.ip.num.mer smtp hvis den svarer har du udelukket at det er en netværks
fejl

Kig i router configurationen om smtp bliver routet til et specifikt ipnummer
internt

Så har du dns opsætning og mail software tilbage.

Fra : Torben Brøndum

Dato : 03-07-02 22:21

hej "Flemming Riis" <flemming@riis.nu>

> Telnet inde fra til en give mail host feks telnet mail.tele.dk smtp så
burde
> du få en respons fra deres mail server og lav så en quit.

Der kommer respons

> Installer dit mailsoftware start det , gør det samme indefra telnet
> 127.0.0.1 smtp på din mail server så burde du få et respons lav derefter
en
> quit

Ingen respons....kan ikke connecnte til porten

> Få en eller anden til at lave en telnet til din host på ipnummer ude fra

> mit.ip.num.mer smtp hvis den svarer har du udelukket at det er en netværks
> fejl

kan ikke connecte til porten udefra

> Kig i router configurationen om smtp bliver routet til et specifikt
ipnummer
> internt

Der bliver routet til serveren...her har jeg ikke haft fingrene i længe

> Så har du dns opsætning og mail software tilbage.

Exchange 2000...hvad kikker jeg efter her ?...skal jeg stille sp. i
servergruppen ?

Fra : Flemming Riis

Dato : 03-07-02 22:45

"Torben Brøndum" <tbr@henning-poulsen.dk> wrote in message

> en
>
> Ingen respons....kan ikke connecnte til porten

Hvis du ikke på mailserveren direkte kan snakke med smtp har du en software
fejl

> Exchange 2000...hvad kikker jeg efter her ?...skal jeg stille sp. i
> servergruppen ?

kik i server gruppen, start med at kigge efter i event logs samt om din smtp
service er started.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-07-02 01:52

In article <ETJU8.3551$I52.92532@news010.worldonline.dk>,
"Torben Brøndum" <tbr@henning-poulsen.dk> wrote:

> hej "Flemming Riis" <flemming@riis.nu>

> burde
>
> Der kommer respons

Så kan du sende mails ud.

> en
>
> Ingen respons....kan ikke connecnte til porten

Så er din egen mailserver nede. 127.0.0.1 er den maskine du sidder på.

og åbenbart heller ikke indefra.

Fra : Flemming Riis

Dato : 03-07-02 21:42

> [...]

IP...altså
> for at teste for om vor internetudbyder ikke har lukket/lukket op for

Nogle adsl forbindelse lukker for port 25 udefra det krævet at du benytter
udbyderens mailrelay som fallback så levere de post til din server.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-07-02 22:42

On Wed, 3 Jul 2002 19:33:39 +0200, "Torben Brøndum"
> [...]

> for at teste for om vor internetudbyder ikke har lukket/lukket op for porten

Hvis der er tale om den maskine, du testede fra, så er der i
hvert fald ikke hul igennem. (Man får en Reset, ikke bare en
timeout).

Det er det selvfølgelig svært at konkludere noget ud fra.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Torben Brøndum

Dato : 03-07-02 23:25

Hej "Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG>

> Hvis der er tale om den maskine, du testede fra, så er der i
> hvert fald ikke hul igennem. (Man får en Reset, ikke bare en
> timeout).
>
> Det er det selvfølgelig svært at konkludere noget ud fra.

Jeg får et svar: 220 servernavn.mitdomaine.dk microsoft ESMTP mail
service.....ready...dato..etc.

Kan i bruge det til noget...og dette svar ovenfor får jeg fra/på to
forskellige klienter.

Hilsen Torben Brøndum