Hvad er der galt med denne SQL sætning?
Fra : Henrik

Dato : 03-07-02 18:15

Hej,

Hvad er der galt med denne sætning? Jeg får hele tiden fejlen
"Syntax error in UPDATE statement", selvom jeg har tjekket igen
og igen...

strSQL = "Update Page set "
strSQL = strSQL & "Overskrift = " & "'" &
Request.Form("Overskrift") & "' ,"
strSQL = strSQL & "Telst = " & "'" & Request.Form("Tekst") & "'"
strSQL = strSQL & " Where ID = " & Request.Querystring("id")

På forhånd tak....

Henrik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 03-07-02 19:24

> Hej,
>
> Hvad er der galt med denne sætning? Jeg får hele tiden fejlen
> "Syntax error in UPDATE statement", selvom jeg har tjekket igen
> og igen...

Hej Henrik. Kan du eventuelt prøve at udskrive din SQL streng og poste den her i gruppen? Altså REsponse.Write(strSQL) lige inden du bruger den. Det kan eventuelt være fordi du har ' i teksten der skal indsættes. Så skal du bruge Replace(Streng, "'", "''") for at undgå det.

Mvh Mark

Fra : Henrik

Dato : 03-07-02 20:14

> Hej Henrik. Kan du eventuelt prøve at udskrive din SQL streng og poste den her i gruppen? Altså REsponse.Write(strSQL) lige inden du bruger den. Det kan eventuelt være fordi du har ' i teksten der skal indsættes. Så skal du bruge Replace(Streng, "'", "''") for at undgå det.

Tak for hjælpen, da jeg brugte Response.Write så jeg problemet klart. Tak.