Kan P3 kabinet bruges til P4
Fra : Unen

Dato : 03-07-02 18:33

Hej NG

Jeg skal snart ud og købe en ny PC (Pentium 4) og ville høre om jeg kunne
"genbruge" mit gamle kabinet.
Pt. har jeg et Pentium3 ATX-motherboard (ASUS CUS-L2) siddende. Kabinettet
har en 300w strømforsyning.

På forhånd tak for svaret :0)

/Sune

Fra : Ole Axelsen

Dato : 03-07-02 19:30

"Unen" <***REMOVE***duper@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "genbruge" mit gamle kabinet.
> Pt. har jeg et Pentium3 ATX-motherboard (ASUS CUS-L2) siddende. Kabinettet

De fleste boards har i dag mulighed for at få den ekstra power fra et af de
almindelige stik man normalt sætter til harddiske eller CD-drev. Jeg har
lige samlen en maskine med et ECS P4S5A, og det har kun det almindelige ATX
stik.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Brian Hansen

Dato : 03-07-02 20:06

> [...]
> "genbruge" mit gamle kabinet.
> Pt. har jeg et Pentium3 ATX-motherboard (ASUS CUS-L2) siddende. Kabinettet

ja, du skal bare købe det rigtige bundkort.
Nogle P4 bundkort kræver nogle ekstra stik fra strømforsyningen.

Brian

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-07-02 20:32

Unen wrote:
> [...]
> kunne "genbruge" mit gamle kabinet.
> Pt. har jeg et Pentium3 ATX-motherboard (ASUS CUS-L2) siddende.

Kabinettet kan nok godt genbruges, men det er langt fra sikkert at
strømforsyningen kan genbruges. På nye P4 bundkort er der et 2x2 stik
som kaldes P4/12 V og det er langt fra sikker din strømforsyning har
det!

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Unen

Dato : 03-07-02 21:16

Hej igen :0)

Jeg har haft kigget på et Asus-P4B533-E og et Abit-IT7 motherboard, hvor
Asus'en understøtter "den gamle strømforsyning", vha. dette smarte
kabel-trick. Abit'en understøtter det formodentlig ikke da det ikke står på
deres site.

Mange tak for svarene, som hermed fik mig lidt klogere :0)

/Sune

Fra : o&u

Dato : 04-07-02 09:01

Epox 4G4A kræver ikke P4-kablet på forsyningen. Det kommer snart i
handlen.

Læs evt. på www.hardinfo.dk deres 845G roundup.

mvh

John