Problem med trådløst netværk
Fra : Henning Broman

Dato : 03-07-02 17:16

Jeg har en ADSL-forbindelse via Stofanet og har desværre stikket til
Stofanet i den anden ende af huset end min PC. Derfor har jeg indkøbt et
trådløst accesspoint og et PCMCIA-kort. Jeg placerer så kabelmodemet ved
Stofanet-indgangen og PCMCIA-kortet i PC'eren (hvor ellers).

Jeg har ingen problemer med at få forbindelse mellem PCMCIA-kortet og
accesspointet, men kan når jeg prøver at logge på stofanettet, får jeg ikke
svar.

Er der nogen der har erfaringer med at lave denne form for opkobling og som
har en god ide.
Hvis der er nogen, der ved at det ikke kan lade sig gøre, så hører jeg
naturligvis også gerne om det.

Min maskine kører XP.

mvh
Henning

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-07-02 17:58

In article <afv84k$8u7$1@sunsite.dk>,
"Henning Broman" <henning@broman.dk> wrote:

> [...]
> har en god ide.
> Hvis der er nogen, der ved at det ikke kan lade sig gøre, så hører jeg

Du burde have overvejet en router i stedet. Jeg har en 3Com wireless
cable/adsl gateway til under 2000 kr.

Men lidt mere konkret er dit problem vel at dit access punkt har en IP
adresse. Har du givet denne din Stofa adresse ? Så når svar ihvertfald
ikke til dig, men stopper der. Du skal give den en helt anden adresse.
F.eks. 10.11.12.1/255.255.255.0.

Hvis du får tildelt IP adresse fra Stofa automatisk (hvilket jeg tror
man gør), så skal du huske at slå DHCP serveren fra i dit access punkt.
Så kan det muligvis virke.

Men som sagt, jeg vil anbefale en wireless router/gateway. 3Com er bedre
end de 2 wireless access points jeg har haft (begge døde, var
langsommere, havde dårligere dækning i min lejlighed).