Nyt MB, VIA 4 in 1, Win XP??
Fra : Kosmonauten

Dato : 03-07-02 15:21

Hejsa derude ohh i altvidende ;c)
For nogle år siden husker jeg fra mit gamle Aopen bundkort at der var en
bestemt rækkefølge man skulle installere sine drivere på hvis MB havde VIA
chipset.

Rækkefølgen var følgende (dengang):
OS, VIA 4 in 1, grafikkorts drivere, lydkort osv.

Hvordan er det i dag hvis OS er Win XP??
Er det stadigvæk samme rækkefølge eller hur??
Grunden til at jeg spørger er fordi en af mine bekendte har en P III på et
DFI board som er baseret på VIA chipsettet meeeen det dribler sku ikke
ordentligt.

Undskyld hvis det er et dumt ? Men hvis man ikke spørger, ja så for man ikke
svar ;c)

Hygge og PFT
Martin

Fra : flemsus

Dato : 03-07-02 17:07

"Kosmonauten" <kraz_no@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ordentligt.
>
> Undskyld hvis det er et dumt ? Men hvis man ikke spørger, ja så for man

Via 4 i 1 er indbygget i Win XP.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 03-07-02 17:41

flemsus <flemsus@hotmail.com> skrev bl.a.:

> [...]
[snip]

> Via 4 i 1 er indbygget i Win XP.

Ja, men det er ved at være noget gammelt noget. De nyeste (4.40a) indeholder
opdaterede drivere til IDE og AGP. Hent dem her
http://www.viaarena.com/?PageID=2

Det er en udemærket at installere VIAs 4in1 som det første, men jeg tror da
ikke at det er nødvendigt.

Når jeg installerer Windows, starter jeg med at finde de nyeste drivere,
smider Windows på (ikke oven i... der formateres), installere driverene,
henter sikekrhedsopdateringer og laver alle de små indstillinger som jeg vil
ha' det (evt Ghost/Backup her). Derefter kommer programmerne på.

Hvis du har flere Windows spørgsmål, så prøv news:dk.edb.system.ms-windows i
stedet. Der er der nemlig kun "windows-folk"

--
Lars

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 03-07-02 19:58

flemsus wrote:
> "Kosmonauten" <kraz_no@hotmail.com> wrote in message

du skal ikke installere dine drivere i nogen bestemt rækkefølge.. det
har ABSOLUT INTET at gøre med din stabilitet..

nogle drivere kan fx. kræve at DirectX 8.1 er installeret først, men da
det er integreret i forvejen, bliver det jo aldrig et problem med WinXP! :)

> Via 4 i 1 er indbygget i Win XP.
> Mvh. Flemming Sørensen

Via 4i1 er IKKE indbygget i WinXP.. sikke da en latter påstand at komme
med..

Fra : flemsus

Dato : 03-07-02 22:05

"Dennis Jakobsen" <brunis@[REM-SPAM]kolumbus.fi> wrote in message

> [...]
>
> nogle drivere kan fx. kræve at DirectX 8.1 er installeret først, men da
> det er integreret i forvejen, bliver det jo aldrig et problem med WinXP!
:)

> Via 4i1 er IKKE indbygget i WinXP.. sikke da en latter påstand at komme
> med..

Det er da ihvertfald så meget tilstede at du ikke behøver at indstallere Via
4 i 1 for at få det til at køre!!!!! Forresten hedder det latterlig og det
kan du selv være ÆV BÆV.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 09-07-02 19:55

flemsus wrote:

> Det er da ihvertfald så meget tilstede at du ikke behøver at indstallere Via
> 4 i 1 for at få det til at køre!!!!! Forresten hedder det latterlig og det
> kan du selv være ÆV BÆV.

heh.. tak for korrektionen..

ja, der er nogle bundlede drivere fra Microsoft der virker med Via
chipsættet.. men det bliver det jo ikke til Via's 4-i-1 driver af..

du nøjes vel heller ikke med microsofts geforce eller radeon driver? ..
så kan du jo ikke spille 3d spil overhovedet..

Fra : Madsen

Dato : 04-07-02 01:55

Dennis Jakobsen skrev:

> Via 4i1 er IKKE indbygget i WinXP.. sikke da en latter påstand at
> komme med..

http://www.usbman.com/Guides/VIA%20Tips%20and%20Tricks.htm
Installing the latest version of the VIA 4 in 1 Driver is a very good
idea (WinXP does NOT need the 4 in 1 driver. Do NOT install the 4 in 1
driver, update individual drivers as necessary.)

Madsen.

Fra : flemsus

Dato : 04-07-02 08:56

> [...]
> idea (WinXP does NOT need the 4 in 1 driver. Do NOT install the 4 in 1
> driver, update individual drivers as necessary.)

Tak for det Madsen.
Mvh. Flemming Sørensen