Asus notebook og RAM
Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 03-07-02 15:29

Jeg har en Asus L7200 notebook, som jeg gerne vil have noget mere RAM i.
Det skal selvfølgelig være at typen SO-DIM 144 pins.
Jeg har dog hørt, at der skulle være forskel på PC100 og PC133.
Er der nogen der kan af- eller bekræfte dette.

--
/kenne
En klog mand sagde engang, at statistik var som en bikini.

Fra : H.G

Dato : 03-07-02 17:31

Ja.. PC133 er hurtigere end PC100.
Du skal finde spec. for din Asus og se hvilken type ram der er i den i
forvejen.

Mvh.
Henrik

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 09-07-02 14:31

"H.G" wrote:

> Ja.. PC133 er hurtigere end PC100.
> Du skal finde spec. for din Asus og se hvilken type ram der er i den i
> forvejen.

Jeg er klar over, at der er en hastighedsforskel på de to typer.
Det jeg tænker på er, om der kan bruges PC133 RAM, selvom der står at
der skal bruges PC100?
Har de samme fysiske størrelse, kræver samme spænding osv?
Det er jo nok nemmere at genbruge PC133 RAM om nogle år, end det er at
genbruge PC100 RAM.

Fra : Martin K

Dato : 09-07-02 14:41

Kenneth Kristensen wrote:
> [...]
> Har de samme fysiske størrelse, kræver samme spænding osv?
> Det er jo nok nemmere at genbruge PC133 RAM om nogle år, end det er at

Det kan man i hvert fald sagtens i stationære PC'er. Det sker der absolut
intet ved, men om det også virker til de bærbare, kan man jo kun gisne om,
men mon ikke...?

--
Martin K