Printer ikke gul farve
Fra : ole hoj rasmussen

Dato : 03-07-02 15:14

Min trefarvede blækpatron til HP Deskjet 710C er ikke blevet brugt så
meget. Men nu pludselig vil den ikke printe den gule farve. Det kan
jeg se når jeg kører renseprogrammet.

Det gør åbenbart sådan at den lægger en lilla farve over alle billeder
jeg printer ud. Uanset om det er farve billeder eller sort/hvide
billeder.

Det hjælper tilsyneladende ikke noget at rense patronen.

Kan der være andet galt end en dårlig patron?

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 03-07-02 16:24

"ole hoj rasmussen" <ole.hoj.rasmussen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:2i16iukm7ll90r2lsotm9c4i6f5vki1e3p@4ax.com...
> [...]
> billeder.
>
> Det hjælper tilsyneladende ikke noget at rense patronen.
>
> Kan der være andet galt end en dårlig patron?
Hej Ole
Jeg havde en 720 samme printer der lavede det samme, satte ny patron i samme ting
ingen gul, rensede printer - patron - installerede ny driver ingen ændring.
Ny printer HP 916 så er vi kørende igen.
Altså ingen løsning til dit problem - men held og lykke det lykkedes ikke for mig.
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-07-02 16:58

In article <3d23170d$0$688$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
"Paul Østerby Sørensen" <paul@sorensen.as> wrote:

> [...]
> Ny printer HP 916 så er vi kørende igen.
> Altså ingen løsning til dit problem - men held og lykke det lykkedes ikke for

Min 815C løb også først tør for gul et par gange. Nu kører jeg Canon med
individuelle blæktanke.

Fra : ole hoj rasmussen

Dato : 03-07-02 17:41

> [...]
>Ny printer HP 916 så er vi kørende igen.
>Altså ingen løsning til dit problem - men held og lykke det lykkedes ikke for mig.
Når jeg har skiftet trefarvet blækpatron plejer det at virke igen.
Men jeg mener ikke at have printet særlig meget ud i farve siden jeg
skiftede farvepatron sidste efterår.

Mon man bruger mest den gule patron...

Det ender nok med at jeg køber en ny printer ligesom du har gjort når
jeg har fået brugt min sorte patron op.

Hvad så din nye HP 916 ser den ud til at have et rimeligt forbrug af
blæk.
Gad vide hvor meget der tørrer ind af blækket hvis man foreksempel
ikke printer farvebilleder ud f.eks. 1 år.

Fra : N/A

Dato : 03-07-02 18:49

Fra : N/A

Dato : 03-07-02 18:49

Fra : N/A

Dato : 03-07-02 18:49

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 03-07-02 18:49

"ole hoj rasmussen" <ole.hoj.rasmussen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:qfc6iu4kt8dgvho25comud83f2s1fmtlp5@4ax.com...
> Forbruget har nu været stort for mig det sidste år, da jeg næsten ikke
> har printet noget ud i farve og så virker min trefarvede patron ikke
> mere....
>
> Men som du skriver får man nok ikke bedre printere ved at købe de
> andre mærker med hensyn til holdbarhed og kvalitet.
>
> Man kan kun håbe at farvelaserprintere bliver billigere så vil det nok
> blive en bedre løsning.
Hej Ole
Her må jeg sige at de farvelaserprintere vi har på arbejde ikke er noget at skrive hjem om
l a n g s o m m e med hyppigt paperjam larmer som et gammelt tærskeværk med ikke
særlig god opløsning. Hvis du kigger på noget lidt oppe i prisklassen i blæksprutter
d.v.s. +2500kr er der flere gode printere bl.a. fra HP med en patron for hver farve
se det er kræs, prøv en kontorforsyning og se sådan en svend printe.
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen

Fra : ole hoj rasmussen

Dato : 03-07-02 18:56

>Her må jeg sige at de farvelaserprintere vi har på arbejde ikke er noget at skrive hjem om
>l a n g s o m m e med hyppigt paperjam larmer som et gammelt tærskeværk med ikke
>særlig god opløsning.
Nu ved jeg ikke hvor dyre jeres farvelaserprintere er.
Men god kvalitet i farvelaserprintere er nok temmelig dyr kunne jeg
forestille mig.

> Hvis du kigger på noget lidt oppe i prisklassen i blæksprutter
>d.v.s. +2500kr er der flere gode printere bl.a. fra HP med en patron for hver farve
>se det er kræs,
Det er mange penge at skulle betale for en HP med en patron for hver
farve. Men ellers en god ting at kunne nøjes med at skifte den
farvepatron som er løbet tør.

>prøv en kontorforsyning og se sådan en svend printe.
Men man kan jo få HP'ere i 900 serien for 900 kr.
Mon dem til 2500 kr er meget bedre....

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 04-07-02 18:51

"ole hoj rasmussen" <ole.hoj.rasmussen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:vge6iuov1fgapivsuu35ggf3bet8d0di6f@4ax.com...

> [...]
> farvepatron som er løbet tør.

> Men man kan jo få HP'ere i 900 serien for 900 kr.

Vi har nogle Brother HL 2000 og HL2400 de koster ca. 20000, HP 900 serien kan får fra ca. 800 til
ca. 2500, men prøv at se på HP1100 og 1700 serien eller måske Business serien men så snakker
vi om priser der starter ved ca. 3000 men så er det også kræs.
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen

Fra : ole hoj rasmussen

Dato : 04-07-02 19:32

>Vi har nogle Brother HL 2000 og HL2400 de koster ca. 20000,
Ja, utroligt man ikke kan få en god laserfarveprinter til de penge.

> HP 900 serien kan får fra ca. 800 til
>ca. 2500, men prøv at se på HP1100 og 1700 serien eller måske Business serien men så snakker
>vi om priser der starter ved ca. 3000 men så er det også kræs.
Ja, jeg må have kigget lidt på det når jeg får sparet lidt sammen.

Fra : Dennis Jensen

Dato : 08-07-02 16:54

Hej Ole .

Hvis det er en farvelaser du er ude efter så prøv at kigge på Brother HL
2600CN
Vi har lige købt en i firmaet, den virker ganske glimrende.
http://www.brother.dk/printere/sub/hl2600cn.html Prisen er ca. 14000.- (+
moms)
HL 2400 er en udgået model som kostede ca. 11.500 fra ny. Jeg kender ikke HL
2000 ??

/DJ

Fra : Peter Holm

Dato : 05-07-02 19:30

> [...]
> Ny printer HP 916 så er vi kørende igen.
> Altså ingen løsning til dit problem - men held og lykke det lykkedes ikke

Hej Ole og PØS,
Alternativt kan du købe en ny printer, som der ikke står HP på og blive
endnu mere glad for den.
Canon og Epson kan anbefales.

mvh Peter

Fra : ole hoj rasmussen

Dato : 05-07-02 19:41

>Hej Ole og PØS,
>Alternativt kan du købe en ny printer, som der ikke står HP på og blive
>endnu mere glad for den.
>Canon og Epson kan anbefales.

Der er godt nok også en del problemer med hp 900 serien har jeg læst:
printer skævt, laver forkerte streger midt i det hele, kan ikke printe
ud i photoshop, problemer med usb, kan ikke trække glossy papir
igennem, printer stopper midt i et printjob midt på siden og alle
disse ting er det ikke kun en hp printer som har oplevet så derfor
noget generelt for de hp printere det drejer sig om.